„Пловдив е 6-ти по задръствания в света”. Това заглавие обиколи всички медии в страната през последните седмици.  В антикласацията Пловдив попадна  в графата за увеличаването на времето, в което шофьорите удължават своя престой в трафика по време на час пик с 47%.

От началото на седмицата обаче движението в града - независимо дали е в час пик или през светлата част от денонощието е изключително спокойно. Пловдивчани също ни писаха, че от понеделник тапи почти няма.

„Огромна разлика има в трафика, когато децата не учат.  То жив човек няма - супер спокоен трафик. Сутринта от Коматево трябваше да отида до Голямоконарско шосе.  Нито по Коматевско шосе  трафик,нито по „Копривщица”,  Пещерско шосе … Мостът на УХТ - празен. На първия зелен светофар се минава”, пише нашият читател. Според него основният проблем е именно родителите, които карат децата си на училище, вместо те да ползват градски транспорт.

Проверка на TrafficNews тази сутрин показа, че в час пик по основните направления в града движението е изключително спокойно, а задръствания - няма.  Това важи за Коматевския възел, бул. „Христо Ботев”, бул. „Цар Борис III Обединител”, бул. „6 септември”, бул. „Източен”, бул. „България” и мостовете на УХТ и Панаира.

Т.нар. „ученически трафик” отново показва, че стои в основната на задръстванията в града.  По презумпция основните училища трябва да са тези, които са по район на местоживеене.  Много от родителите  обаче записват децата си  в популярни училища в центъра на града. От друга страна много от учениците в гимназиалните класове също биват карани от родителите си.  Така една кола изминава определен маршрут, за да закара ученика в класната стая, а след това и до работното място на родителя.

Насърчаването на учениците да използват градския транспорт със сигурност ще даде отражение върху трафика в дългосрочен план.  Двете нови автобусни линии - 103 и 104, които трябва да се оперират от „Екобус - Пловдив” също са с акцент към учениците и студентите, като линиите ще минават през основните учебни кампуси.