Забрана за изпреварване за тирове на автомагистрала „Тракия“ край Пазарджик между 70-ия и 90-ия километър вече е в сила, като идеята е да се намалят катастрофите. Вече са поставени над 35 знаци, но дали пилотната мярка ще има ефект?
Ангел Попов - пътен експерт, част от Европейския център за транспортни политики: "Това, което се опитват да направят в момента колегите от МВР и от толуправлението е изключително важно. Това, че товарните камиони се задминават и запушват лявата лента, която е само за изпреварване, това е вярно. Това е една много добра инициатива, която трябва да се пробва и много правилно направено, че трябва да се пробва в този участък, защото пък знаете, че има и определени МПС-та, леки автомобили, които се движат със скоро 75-80 км в час. Това са вредни навици, може би тези автомобили имат технически проблем или пък водачите не са способни и не умеят да карат на магистрала и те ще бъдат, може би, едната от пречките, така че това, което те са замислили, това е чудесно, да се получи ефект от него."
Експертът подчерта пред БНТ, че минималната скорост на движещи се в дясната лента автомобили трябва да бъде между 80 и 90 км, защото ограничението за тежкотоварите автомобили е 90 км.
"И когато лек автомобил застане и се движи пред него с 75-80 км, той разбира се неминуемо ще се опита да го задмине, а разбира се скоростта с която се задминава в лява лента, тя е много определяща от пътната обстановка и ситуацията, при която вие задминавате. Ако вие задминавате тежкотоварния автомобил, той се движи с 90 км, нормално е вие да се движите с около 100-120 км, така че да не затруднявате тези зад вас и да имате време да направите това задминаване безопасно."
По разпореждане на премиера: Въвеждат нова организация на движение по АМ „Тракия" край Пазарджик
Още от категорията
Виж всички
Трамвай дерайлира в София СНИМКА
Шофьор издъхна зад волана, блъсна кола
Акценти
Виж всички
Възстановяват от утре движението по „Брезовско шосе"
Напусна ни поетът Иван Ройдов
МТС придобива активи на територията на летище Пловдив