
Забрана за изпреварване за тирове на автомагистрала „Тракия“ край Пазарджик между 70-ия и 90-ия километър вече е в сила, като идеята е да се намалят катастрофите. Вече са поставени над 35 знаци, но дали пилотната мярка ще има ефект?
Ангел Попов - пътен експерт, част от Европейския център за транспортни политики: "Това, което се опитват да направят в момента колегите от МВР и от толуправлението е изключително важно. Това, че товарните камиони се задминават и запушват лявата лента, която е само за изпреварване, това е вярно. Това е една много добра инициатива, която трябва да се пробва и много правилно направено, че трябва да се пробва в този участък, защото пък знаете, че има и определени МПС-та, леки автомобили, които се движат със скоро 75-80 км в час. Това са вредни навици, може би тези автомобили имат технически проблем или пък водачите не са способни и не умеят да карат на магистрала и те ще бъдат, може би, едната от пречките, така че това, което те са замислили, това е чудесно, да се получи ефект от него."
Експертът подчерта пред БНТ, че минималната скорост на движещи се в дясната лента автомобили трябва да бъде между 80 и 90 км, защото ограничението за тежкотоварите автомобили е 90 км.
"И когато лек автомобил застане и се движи пред него с 75-80 км, той разбира се неминуемо ще се опита да го задмине, а разбира се скоростта с която се задминава в лява лента, тя е много определяща от пътната обстановка и ситуацията, при която вие задминавате. Ако вие задминавате тежкотоварния автомобил, той се движи с 90 км, нормално е вие да се движите с около 100-120 км, така че да не затруднявате тези зад вас и да имате време да направите това задминаване безопасно."
По разпореждане на премиера: Въвеждат нова организация на движение по АМ „Тракия" край Пазарджик
Още от категорията

Институтът за пътна безопасност обвини МВР в манипулиране на данните за смърт на пътя

