Камерите на толсистемата, която влиза в сила от 16 август, ще бъдат безпощадни спрямо шофьорите нарушители, които не плащат пътните такси. Устройствата ще правят снимки на камионите отпред и отзад, за да служат кадрите като доказателства в съда, ако някой обжалва акт за нарушение.
Камерите ще се поставят по така наречените индуктивни рамки, а такива вече има до Шумен и Варна, по магистрала “Струма” и други места. Това обяснява пред "24 часа" Михаел Вебер - изпълнителен директор на “Капш телематик технолоджис България” - фирмата, която изгражда толсистемата.
В камерите има компютър, а софтуерът позволява да се променя оптиката, да се смени зуумът и да се управлява фокусът.
“Ако някой стигне до съда, той трябва да има доказателства. И те в този случай са много прости. В камерите има специален джипиес, който засича мястото, през което е преминал евентуалният нарушител.
След това има времеви индикатор, за да се разбере по кое време точно е преминал шофьорът. Накрая има снимка. В различните страни е различно - на изображението може да се види само номерът на колата или част от нея. Така ще се докаже, че наистина става въпрос за конкретна кола, защото само номерът не е достатъчен. Може да се твърди, че колата ви е открадната например”, обясни Вебер.
Според него е важно да има снимка на превозното средство отпред и на задната част.
“Това е важно, защото, ако имате само частта отзад, няма да е достатъчно. Давам ви пример: имате камион с ремарке, но ремаркето има друг регистрационен номер. Ако някой получи глоба заради номера на ремаркето, лесно ще убеди съда, че не е карал той. Освен това са ни необходими и снимки, за да се докаже броят на осите”, каза Вебер. И добави, че мотоциклетите също създават необходимост от няколко изображения, тъй като имат номер само в задната част.
Ако потребител сметне, че е ощетен, не е пресметнал правилно и е платил повече, снимката също би послужила като доказателство, добави Вебер.
Още от категорията
Трафикът за товарни автомобили е интензивен на някои гранични пунктове с Румъния и Турция