България заема една от първите места по смъртност на пътя, сочат нови данни на институциите. 

По-малко от седмица делят Кристиян от явяването му на изпит за шофьорска книжка. Казва, че има известни притеснения, когато дойде времето сам да се качи зад волана, тъй като все по-често наблюдава нарушения на пътя. 

"Има доста участници в движението, които ми отнемат предимството, изпреварват, създават опасност за движението и като цяло не спазват закона", каза той.

С над 30 години опит на пътя и в обучението на бъдещи шофьори, според автоинструктора Радослав Михайлов динамиката на пътя се е променила доста в последните години.

"Има водачи с опит, които бързат, не спазват правилата и закона. За съжаление, това е поради липса на контрол. Ако един водач бъде санкциониран строго от закона, той няма да го повтори", категоричен е автоинструкторът.

Сред основните причини за възникване на ПТП са употребата на алкохол, агресивното шофиране, както и неспазването на правилата за движение, сочат проучванията.

"Успяваме да проведем специализирани акции, осъществяваме контрол на движението с технически средства както за контрол на скоростта, така и за контрол по отношение на това да не се допускат водачи да се качват зад волана след употреба на алкохол и наркотици", обясни зам.-началникът на отдел "Пътна полиция" при ГДНП комисар Мария Ботева.

От Съюза на българските автомобилисти (СБА) настояват за промени в Закона за движението по пътищата.

"Характерно е водачите да намаляват само там, където има камери, а след това се виждат с доста по-висока скорост. Правилата за средна скорост с по-голямата наситеност на камери ще подобрят безопасността", смята инж. Емил Панчев от Съюза на българските автомобилисти.

Сред обсъжданите промени са намаляването на скоростта в градски условия и ограничение от 130 км/ч по автомагистралите, предава Bulgaria ON Air.