Кръстовището на булевард „Княгиня Мария Луиза” и улица „Петко Д. Петков” в Пловдив отново се превърна в тема на дискусии в социалните мрежи. Клаксоните и спирачките са ежедневие, а не малко пъти шофьорите са се разминавали на косъм от инциденти.
След въпросното кръстовище в посока булевард „Източен” от няколко години има обособена велоалея, а най-дясната лента се използва за паркинг. Когато идваме от тунела и завиваме по „Петко Д. Петков” използваме дясната лента от където през ръкава се вливаме в улицата без да се налага да чакаме светофар.
Ако решим да продължим направо оставаме на светофара, където има 3 ленти – 2 от тях за направо и 1 за ляв завой. Логично след като продължим движението си направо след кръстовището, ако сме в най-дясна лента преди светофара влизаме в дясната лента след светофара и ако сме в средната – отиваме в лявата след светофара, тъй като продължаваме движението си по двулентов булевард.
В повечето случаи, дясната лента преди светофара не се предпочита от шофьорите, защото при повече от две спрели коли се запушва ръкава към „Петко Д. Петков” и автомобилите се престрояват в средната лента.
След като светне зелено обаче, масово тези който са в средна лента продължават движението си към дясната лента (която едно време беше средна) и засичат тези, които преди светофара са били най-вдясно и трябва да продължават движението си там. Причина за преминаването от средна в дясна са и колите идващи от булевард „Източен”, които искат да направят ляв или обратен завой и „затварят” въпросната лява лента.
Казус от към правилника за движение по пътищата няма, защото всеки трябва да следва лентата си на движението, но объркването на шофьорите всекидневно създава предпоставки за катастрофи и опасност за множеството пешеходци.
Предложенията на шофьорите са, да се направи маркировка с пунктирани линии, която да улеснява ориентацията на участниците в движението, както е в София например.
„Подобни указателни линии биха предотвратили предстоящи инциденти и определено ще са в помощ на по-неопитните шофьори и гостите на града”, смятат пловдивчани.
Още от категорията
Трафикът за товарни автомобили е интензивен на някои гранични пунктове с Румъния и Турция