Заради ремонти или катастрофи предвижването по магистралите на страната остава затруднено. От АПИ обещават приключване на ремонтните дейности по АМ „Тракия” до края на юни и значително облекчаване на трафика.  

„Правим всичко възможно с ресурса, с който разполагаме да облекчим възможно най-много трафика. Затова предприемаме и спешни мерки веднага, когато нещо се появи. Стараем се да приключим с ремонтите до края на юни. По принцип срокът им е малко по-дълъг, но ние упражняваме натиск върху изпълнителите да работят по-засилено, за да можем да освободим трафика”, каза инж. Иван Досев от АПИ пред Нова телевизия.

В страната има множество примери за пътни съоръжения, които са проблемни. Въпреки натовареността им те все още очакват ремонти и са потенциално опасни.

На пръв поглед няма нищо нередно за пътуващите през ЖП надлез във Велико Търново, обявен от година и половина за опасен. По него преминава целият трафик между Истанбул и Букурещ, а по ЖП линията, под надлеза, влаковете между Стара Загора и Русе. Състоянието му се води аварийно. От година и половина, обаче, няма желаещ да го ремонтира, въпреки обявените процедури. Шофьорите дори не подозират, по какво съоръжение преминават.

От Община Велико Търново превантивно ремонтираха свои пътища за обход през съседни села, ако евентуално започне ремонт. Трасето, обаче, се удължава с петдесет километра, което отново не се хареса на водачите.

В Русе мост по бул. „Трети март“ е с влошено експлоатационно състояние. Установени са частични разрушения по устоите, пропукан е на много места. Съоражението е опасно, констатира проверка, извършена от Апелативната  прокуратура  Велико Търново през август миналата година.

Булевард „Трети март" и Сарайският мост са най-натоварените пътища в Русе - те свързват Западната промишлена зона с града и граничния пункт Дунав мост. Оттам преминава градския транспорт, голяма част от трафикът от и за София.

С просто око се вижда, че бетонът е износен, стърчат арматурни железа, парапетите са ръждясали. За момента мостът е временно укрепен в очакване да бъде ремонтиран. Общината в Русе го е включила в проект,  с който кандидатства за финансиране по програмата за трансгранично сътрудничество между България  и Румъния, по който са предвидени 9 милиона лева за българска страна.

Пътят за Гърция след Благоевград е пълен с предизвикателства за всички шофьори. Натовареният участък до Симитли и след това до Крупник, коварното Кресненско дефиле с множество мостове и тесни участъци и наложително бавното преминаване през Кресна създават проблеми за почти всеки, тръгнал за почивка в южната ни съседка.

„Всички съоръжения, които са опасни, са с ограничено преминаване. Ограничили сме във възможно най-висока степен натоварването им, за да не се получат проблеми. Ако затворим напълно пътя ще се предизвика съвсем различен ефект. Дълги са обходните маршрути и предизвикваме огромно недоволство”, коментира проблемните участъци инж. Досев.