Плащането на тол такси по магистралите и основните пътища най-вероятно ще се отложи за следващата пролет. Това става ясно от спешно внесени промени в Закона за пътищата от ГЕРБ, за които съобщи днес депутатът Александър Ненков.
Преди по-малко от седмица, на 25 юни, заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков обяви готовност за въвеждане на тол системата в техническа експлоатация от 16 август. Търговската ѝ експлоатация, тоест реалното събиране на таксите, ще започне три месеца по-късно, добави тогава Нанков.
Срещу въвеждането на тол системата обаче недоволстваха повечето сдружения на превозвачите у нас, според които предложените тарифи са непосилно високи.
Оказа се, че съображенията на собствениците на големи транспортни фирми са повлияли на управляващите, въпреки изказването на премиера Бойко Борисов, че "тол системата е печатница за пари" и затова трябва възможно най-скоро да бъде пусната в действие.
"Във връзка с притесненията, които са изказали превозвачите относно тарифирането, е взето решение от 16 август да се даде старт само на техническата част на системата, а не по-късно от 1 март 2020 г. да започне реалното събиране на таксите", обясни изненадващо Ненков днес..
"Искаме да информираме за законопроект за изменение и допълнение на Закона за пътищата, който току-що внесохме и който засяга тол системата. От 16 август по сега действащата нормативна уредба трябваше да започне т.нар. търговската и техническа експлоатация за системата за тежкотоварните превозни средства над 3.5 тона", добави депутатът
Според него промяната се прави "в унисон с проведените срещи с превозвачите, за да се намери необходимия консенсус за тарифирането, както и за обхвата на пътищата". Ненков припомни, че на този етап обхватът на тол системата включва магистралите, пътищата от първи клас и част от второкласните пътища.
"Породиха се и притеснения от гледна точка на това как едно тарифиране би се отразило на превозвачите от гледна точка на стоки от първа необходимост и опасенията, че някои от тях биха завишили своите стойности. Поради тази причина през следващите няколко месеца всичко това ще бъде изчистено и се надявам да се намери необходимия баланс и доверие между двете страни - държавата и АПИ, от една страна, и превозвачите, от друга", обясни Ненков.
1 март 2020 г. е краен срок, в който ако системата заработи технически на достатъчно добро ниво и ако се постигне по-бързо необходимият компромис между двете страни, то тя може да стартира и много по-рано от тази дата. Но за всеки случай сме дали един краен срок, който няма да бъде повече удължаван, подчерта депутатът
Още от категорията
Трафикът за товарни автомобили е интензивен на някои гранични пунктове с Румъния и Турция