
Плащането на тол такси по магистралите и основните пътища най-вероятно ще се отложи за следващата пролет. Това става ясно от спешно внесени промени в Закона за пътищата от ГЕРБ, за които съобщи днес депутатът Александър Ненков.
Преди по-малко от седмица, на 25 юни, заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков обяви готовност за въвеждане на тол системата в техническа експлоатация от 16 август. Търговската ѝ експлоатация, тоест реалното събиране на таксите, ще започне три месеца по-късно, добави тогава Нанков.
Срещу въвеждането на тол системата обаче недоволстваха повечето сдружения на превозвачите у нас, според които предложените тарифи са непосилно високи.
Оказа се, че съображенията на собствениците на големи транспортни фирми са повлияли на управляващите, въпреки изказването на премиера Бойко Борисов, че "тол системата е печатница за пари" и затова трябва възможно най-скоро да бъде пусната в действие.
"Във връзка с притесненията, които са изказали превозвачите относно тарифирането, е взето решение от 16 август да се даде старт само на техническата част на системата, а не по-късно от 1 март 2020 г. да започне реалното събиране на таксите", обясни изненадващо Ненков днес..
"Искаме да информираме за законопроект за изменение и допълнение на Закона за пътищата, който току-що внесохме и който засяга тол системата. От 16 август по сега действащата нормативна уредба трябваше да започне т.нар. търговската и техническа експлоатация за системата за тежкотоварните превозни средства над 3.5 тона", добави депутатът
Според него промяната се прави "в унисон с проведените срещи с превозвачите, за да се намери необходимия консенсус за тарифирането, както и за обхвата на пътищата". Ненков припомни, че на този етап обхватът на тол системата включва магистралите, пътищата от първи клас и част от второкласните пътища.
"Породиха се и притеснения от гледна точка на това как едно тарифиране би се отразило на превозвачите от гледна точка на стоки от първа необходимост и опасенията, че някои от тях биха завишили своите стойности. Поради тази причина през следващите няколко месеца всичко това ще бъде изчистено и се надявам да се намери необходимия баланс и доверие между двете страни - държавата и АПИ, от една страна, и превозвачите, от друга", обясни Ненков.
1 март 2020 г. е краен срок, в който ако системата заработи технически на достатъчно добро ниво и ако се постигне по-бързо необходимият компромис между двете страни, то тя може да стартира и много по-рано от тази дата. Но за всеки случай сме дали един краен срок, който няма да бъде повече удължаван, подчерта депутатът
Акценти


Депутатите приеха оставката на Кирил Петков





Звезда на Ливърпул загина при катастрофа

