Седем рискови участъка с повече катастрофи са идентифицирани от регионалното министерство. Над 6000 са тежките пътни инциденти за изминалата година у нас. А в тях са загинали 556 души.
Едно от най-опасните места е на автомагистрала "Тракия", край Ихтиман, посочва бТВ. Там, при дъжд, има опасност от аквапланинг и рискът за шофьорите е огромен. Русе-Бяла също е сред черните отсечки с много катастрофи. В района на Велико Търново, има концентрация на опасни участъци. От старата столица до Арбанаси намираме износен асфалт, както и много критични точки на Прохода на републиката.
Пътят Русе–Бяла се минава със страх заради многото паметници, които свидетелстват колко често и колко тежки катастрофи има по тази отсечка.
„Пътят е изчерпал възможностите си още 80-те години, като натоварване“, казва Ясен Арсов. „Ограничения има, но не се спазват, според мен това е и една от причините“, допълва Красимир Дудев.
Дупки, кръпки и неравни участъци намиране в района на Велико Търново по пътя към Арбанаси и Прохода на републиката.
"Най-вече по мостовете е много застрашаващ, особено за големите камиони. Големите камиони буквално се отклоняват понякога и това създава неприятни ситуации", казва Илия Драганова на Прохода на републиката. От Асоциацията на пострадалите при катастрофи посочват като най-рисков участъка на магистрала „Тракия“.
„При дъжд - аквапланинг и независимо какъв автомобил шофира човек, възможността да се преобърне е изключително голяма, там трябва да се направят процедури по отводняване и по промяна на наклона, защото водата не се оттича, тя тече през платното като река“, казва Владимир Тодоров от Българска асоциация на пострадали при катастрофи.
Според Европейския център за транспортни политики трябва анализ и цялостна грижа за пътищата у нас:
„Ние решаваме проблемите като слагаме един пътен знак, като не оправяме настилката, не режем храстите, не почистваме каналите, а като не почистим канавката водата се връща обратно на платното, руши асфалта и така едно и също нещо 30 години“, казва Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
От регионалното министерство планират ремонти и обезопасяван.„Ще спасим поне 20-30 човешки живота, ако тези участъци бъдат направени до края на годината“, смята Владимир Тодоров.
Още от категорията
Няма да спират движението на автомобили под Бетонния мост по време на реконструкцията