Десетки сигнали за лоши пътища са получили в регионалното министерство тази седмица. И докато хората определят инфраструктурата у нас като изискано френско сирене с големи дупки, то инвеститорите бягат далеч.
Пътят между Белоградчик и Връшка чука не е ремонтиран над 20 години, казват хората, живеещи в района.
„Това е международен път и е лицето на България. Ние се изхранваме основно от туризъм, а това е пътят към Белоградчишките скали”, оплакват се местните.
Масови жалби срещу лошо състояние на пътя постъпиха в регионалното министерство и за трансграничния коридор Русе - Велико Търново, който минава през не малко население места.
Пътната настилка е претоварена, а трафикът на тирове е предпоставка за пътно-транспортни произшествия. Едно от най-засегнатите места е село Поликраище. Местни жители се оплакват от в пъти по-високите нива на шум отново заради преминаващите товарни камиони.
Кметът на селото Марин Тодоранов заяви в ефира на Нова тв, че лично е направил проучване – през летния период, когато трафикът е най-интензивен, през Поликраище минават над 12 000 превозни средства.
Общинската пътна мрежа в страната е в най-лошо състояние, а причината за това е, че за нея предвидени предварително пари за ремонти няма. Затова от сдружението на общините да предлагат да има специален бюджет за общинските пътища.
Иво Димов, който е кмет на Димитровград и заместник председател на Националното сдружение на общините заяви, че републиканската пътна мрежа е равна като дължина на общинската, но финансирането е в съотношение едно към осем в полза на републиканските пътища.
„Общините в момента разчитат изцяло на подкрепа от държавата”, обясни Димов. Той предлага да бъде създаден специален фонд с ресурс от около 300 млн. лв. за реновиране на общинската пътна мрежа.
Още от категорията
Виж всички
Трамвай дерайлира в София СНИМКА
Шофьор издъхна зад волана, блъсна кола
Акценти
Виж всички
Възстановяват от утре движението по „Брезовско шосе"
Напусна ни поетът Иван Ройдов
МТС придобива активи на територията на летище Пловдив