Още във вторник ще започне полагането на новата асфалтова настилка на пътя Пловдив – Асеновград, заяви изпълнителят на проекта инж. Юлиян Инджов. Собственикът на фирма „ИСА 2000“, обясни че асфалтирането ще започне около 10 часа сутринта на няколко участъка. Той за пореден път изказа мнение, че проектът ще бъде направен предсрочно – до края на годината. Заявката му дойде пред премиера Бойко Борисов, който е на инспекция на пътя. Премиерът изрази задоволство от темповете на работата по трасето, по което ежедневно минават над 24 000 автомобила.
Отчуждителните процедури за локалите на пътя също са стартирали. Ако няма обжалвания до 3 месеца те могат да приключат и да се пусне нова поръчка за изграждането им.
Де факто проектът, по който се работи в момента, предвижда единствено удвояването на пътя плюс две кръгови кръстовища на Долни Воден и Куклен. Трите кръгови кръстовища за Околовръстното на Пловдив, на входа на Асеновград и за летище Пловдив не са включени в този проект, както и локалните платна.Докато трае ремонтът се прави и новият проект, който трябва да бъде готов скоро. Трите кръгови и локалите ще бъдат в отделна обществена поръчка.
Припомняме, че и нов проект бе анонсиран по време на инспекцията. Той е за свързването на пътя Пловдив – Асеновград и Околовръстното със Скобелева майка. Новият лъч ще запълни целия обход на Пловдив.
Още по темата - вижте във видеото на ТРАФИК ТВ:
„Строежът на пътя Пловдив-Асеновград върви с добри темпове. Като направиш нещо ново веднага се вижда старото, ненаправено. Околовръстното шосе е на повече от 40 години, а Пловдив е от градовете с най-голям икономически растеж и бизнесът, и износът с тировете е огромен“, заяви Борисов.
„Индустриалните зони около града се разраснаха значително и със съществуващото шосе сме осигурени основно запад София и интермодалния терминал. Но в посока изток – Бургас и на север Варна, Шумен и Велико Търново движението минава през града, тъй като е най-удобния маршрут“, посочи кметът.
„Прекрасно е, че заедно с премиера търсим решение на общите проблеми на града и както той спомена Пловдив е един от градовете, който генерира значителна част от БВП на страната“, допълни той.
По проект на Околовръстното шосе и Асеновградско ще бъде изградено кръстовище с кръгово движение. Бъдещата пътна връзка – продължение на Околовръстното и връзката с пътен възел Скобелева майка преминава през земеделски земи, за които ще бъде стартирана процедура за отчуждаване. По този начин трафикът, който ида от Родопите в посока столицата и морето няма да преминава през Пловдив.
Паралелно с това ще се работи и по изграждане на локалните платна, успоредни на Асеновградско шосе, за да може хората, които работят в Тракия икономическа зона, да имат по-лесен достъп до производствените компании, разположени по оста Пловдив-Асеновград.
Възможността за изграждане на пътна връзка Асеновграско шосе - Скобелева майка - магистрала „Тракия“ обсъдиха на извънредна работна среща министър-председателят Бойко Борисов, кметът на Пловдив инж. Иван Тотев, областният управител Здравко Димитров и кметът на Асеновград Емил Караиванов. На срещата присъства и народният представител от ПП ГЕРБ инж. Атанас Ташков.
Те разгледаха на картата на Пловдив участъкът от околовръстния път, който все още не е изграден и който е необходим за извеждане на движението на тежкотоварни автомобили от града.
„Строежът на пътя Пловдив-Асеновград върви с добри темпове. Като направиш нещо ново веднага се вижда старото, ненаправено. Околовръстното шосе е на повече от 40 години, а Пловдив е от градовете с най-голям икономически растеж и бизнесът, и износът с тировете е огромен“, заяви премиерът Бойко Борисов. От инспекцията стана ясно, че строителните работи вървят в срок и до края на годината е напълно възможно успоредният път на сегашното Асеновградско шосе да бъде готов.
„Осигуряването на кръговото кръстовище и връзката с магистралата е изключително важно за безопасно преминаване“, добави премиерът.
Според кмета на Пловдив Иван Тотев изграждането на тази отсечка не само завършва Околовръстния път, но и решава много градски въпроси от гледна точка на натовареност на трафика, износване на пътна мрежа, така че стартирането на работата по този проект е важно.