Редица пловдивски превозвачи вдигнаха оборотите си след пускането на първата директната жп връзка между Пловдив и Черкезкьой. От близо месец през Интермодалния терминал „Тодор Каблешков” се изпълняват курсове между България и Турция с влакова композиция от 34 вагона и 1400 тона товар в посока.Само две седмици бяха нужни, за да тръгне и втори влак, а от „ПИМК Рейл” подготвят и трети курс до Турция.
По този начин турски тирове, които са предназначени за Западна Европа, въобще не излизат през границата. Компаниите слагат контейнерите на влака на „ПИМК Рейл”, а товарите след курсовете към Европа се поемат от българските превозвачи.
„Товарите от Черкезкьой ги поемат около 6 големи местни фирми. Индустрията в Турция е изключително впечатлена от жп връзката между Пловдив и Черкезкьой. Това им спестява много средства. Те дори завиждат благородно и ги яд, че никой от турска страна не се е сетил първи да направи подобна жп връзка”, заяви Илиян Филипов от Съюза на превозвачите в България.
От 26 март Пловдив – Черкезкьой ще се изпълняват три пъти седмично. Влаковата композиция ще тръгва от турския град в понеделник, сряда и събота от 18.00 часа и ще е в България в 9.00часа. В сряда, петък и неделя ще са курсовете от Пловдив до индустриалния град в южната ни съседка пак в същите часове.
От „ПИМК Рейл” подготвят още два маршрута, които ще минават през Интермодалния терминал. Единият е Пловдив – Бургас, което значително ще ограничи движението на тирове по АМ „Тракия”. Другият е до австрийския град Велс, като целта там ще е до 6 курса седмично. Това означава, че ще намалее трафикът на тирове към северозападните ни гранични пунктове. От друга страна стокообменът между България и страните от Централна Европа може да нарасне значително.
От пловдивската компания вече смятат да форсират разширяването на терминала, като се изградят още няколко коловоза на гарата. Очаква се само тази година да се преизпълни инвестицията, заложена в концесионния договор за първите четири години.
Курсовете минимум, които трябва да минат през терминала, също ще се преизпълняват само с влаковите композиции до Турция. В концесионния договор е записано, че месечно трябва да се реализира 12 999 TEU натоварване, което се равнява на 120 ремаркета. Това на практика е досегашното натоварване само на седмица на влаковете до Черкезкьой.
Влаковата композиция, която оперира на интермодалния терминал е най-новата купена у нас. Машината е произведена от германския концерн "Сименс" и обслужва товарите на компанията "ПИМК Рейл". Името на локомотива е "Калина". Той се задвижва с електричество и развива скорост до 100 км/ч. Композицията разполага с всичките системи и критерии за безопасност.