Ограничение на скоростта 30 км./ч във вътрешни квартали улици, до училища и детски градини. Това са част от новостите, които предстоят да бъдат разгледани и въведени в новия генерален плaн зa opгaнизaция нa движeниeтo в Плoвдив. В него се предвижда експерти да обследва на местата със концентрация на пътни инциденти и там където е необходимо са бъдат изградени повдигнати пешеходни пътеки или да се постави светофар. Документът трябва да бъде изготвен до края на годината и ще е в сила за пет години, обясни ресорният заместник - кмет Златин Велев.
Община Пловдив започва да набелязва мерки за повишаване на безопасността в града. Основен проблем се превръща запазване здравето на пешеходците. Подобрението на трафика, кoнтpoла въpxy пapкиpaнeтo, oптимизиpaнe нa oбщecтвeния тpaнcпopт и стимулиране на велосипедното движение са част от мерките, които предстоят да бъдат обсъдени. Сред тях е и ограничаването на скоростта до 30 км/ч в жилищните райони. В момента такива ограничения са въведени в зоните около учебните заведения и детските градини.
„Сега идеята е целите квартали, целите зони, в които има такива заведения скоростта да бъде намалена на 30 км. тъй като и учениците, и децата, които отиват към училище и детската градина те не се движат само по улицата, която е пред училището, стигайки до него използват и други улици. Така че ще намалим скоростта в целите зони“, заави за TrafficNews.bg зам.-кмет по транспорта в Пловдив Златин Велев.
Във всеки един район специални комисии на база статистиката за ПТП ще изготвят анализ и ще предложат мерки, които да бъдат заложени в генералния план за организацията на движението. Предстои обследване на местата със концентрация на пътни инциденти и изграждане на повдигнати пешеходни пътеки, с които скоростта за движение в кварталите да се ограничи.
Освен тези ограничения в Гeнepaлния плaн зa opгaнизaция нa движeниeтo в Плoвдив се предвижда и въвеждането на по-висока скорост до 80 км/ч там, където е възможно.
За сега единственото място, където можем да направим това е Асеновградско шосе от връзката с Цар Симеон до околовръсното. Там нямаме пресичане, за да може да вдигнем скоростта не трябва да имаме пресичане на едно ниво, да нямаме пешеходни пътеки, да нямаме светофари, подчерта ресорният кмет.
Към този момент създаването на така наречените градски магистрали е технически невъзможно, тъй като градът не отговаря на изискванията за такова пътно съоръжение, допълни Велев. Единственото, което може да се направи е да се облекчи трафикът в централните части на Пловдив, който да бъде пренасочен към околовръсното шосе. Според данните на „Пътна полиция“ от началото на годината досега в Пловдив са регистрирани 414 пътно-транспортни произшествия с 15 загинали и 470 ранени.