Вместо двата надлеза в района на Централна гара, пловдивчани ще използват подлез, минаващ директно под нея. За новия проект се говори от близо година, като очакванията бяха той да замести Бетонния мост. Съвсем скоро ще започне и първата фаза по изпълнението на пробива, стана ясно по време на посещението на министъра на транспорта Ивайло Московски в Пловдив днес.
Национална агенция "Железопътна инфраструктура" е почти на финала на подготовката на проекта.
"Разбира се, той е по-сложен за изпълнение и касае коловозната инфраструктура и железопътното преминаване през града. Но най-важно за жителите на града е да знаят, че той предвижда цялостно повдигане на коловозите", коментира министърът.
По думите му, първата фаза от проекта няма да причини големи затруднения. Предстои обаче много сериозна работа. Според Московски работата трябва да приключи до няколко години.
"След няколко години ще има едно чудесно улеснение. Вместо да се преминава през надлезите, ще се минава под гарата."
Проектът е на стойност почти 100 000 млн.
Предстои да бъде подписан и договор с новия концесионер на Летище Пловдив.
"Надяваме се до месец - месец и половина да имаме решение на КЗК, за да подпишем договор с избрания концесионер. Действително град Пловдив започва да придобива все по-голямо значение като транспортен мултимодален възел", изтъкна още министърът.
В момента протича процедура и по закупуване на нови влакове. Надяваме се до няколко седмици да бъде обявена обществена поръчка, споделя още Московски.