600 пловдивчани, работещи в търговиите на Брезовско шосе са готови на протестни действия и гражданско неподчинение, ако Община Пловдив не преразгледа проекта си за бул. „Северен”. Десетките предприятия в района на бившата Зеленчукова борса на практика ще останат без вход от Брезовско шосе, като единствената им опция ще бъде да влязат през бул. „Северен” в платното от Моста на Адата.
Хората искат да се направи кръстовище със светофарна уредба към входа на търговиите, както и самият портал да бъде разширен.
„Проблемът е, че с новоизграждащия се булевард „Северен” достъпът на клиенти към складовата база е изключително затруднен, дори на моменти невъзможен. Причината - единственият подход, който е към нас откъм булеварда е една отсечка от порядъка на 8 метра, през която големите тежкотоварни коли няма как да минат, за да зареждат търговските обекти. Затруднен ще бъде и достъпа на клиентите към тържището.
С новия булевард и движение, пътят за клиентите ще бъде удължен с около 6 км. Така, дейността ни се усложнява, защото с по-дългия маршрут, клиентите вероятно ще предпочетат някое по-близко място, от което да си пазаруват”, каза Никола Колев, който е управител на обект в засегнатата зона. Той допълни, че собствениците и управителите на търговските обекти се опасяват, че тези нововъведения в пътния трафик в района на търговиите ще доведе до съсипване на бизнеса им. Вместо новия булевард да допринася повече клиенти да имат достъп до магазините на практика ще се окаже, че базата ще бъде съсипана заради редица пътни неудобства.
Когато разбрали за проекта, част от търговците се свързали с градските власти, за да се намери решение на проблема им. Друг бизнесмен от борсата - Константин Гавраилов обясни, че от Общината му дали устен отговор, че тя прави това, каквото може. Търговците чакат за отговор вече половин година на писменото им запитване.
„Тук работят около 600 работници, въпреки тези цифри, до този момент нямаме отговор в писмен вид от Общината. Искаме от градските власти да се намесят и да решат проблема с подхода към търговската територия. Без изграждане на кръстовище, достъпът до търговиите ще бъде затруднен и за работещите там, и за клиентите. Ако този малък подход, който е голям около 4 метра е едната поска остане в този вид и по него трябва да завиват големите бусове и тирове ще се създаде предпоставка за ПТП. Всички мислим, че това не е най-добрият вариант, който трябва да остане така. Заради начина, по който е направен проектът, големите камиони ще образуват големи опашки и това ще бъде поредната входна точка на Пловдив, която ще бъде блокирана”, каза Гавараилов.
„Обсъждат се организирането на гражданско неподчинение и протести, като ще затворим новоизграденото кръстовище и булевард „Северен” с Брезовско шосе. С тези действия ще се опитаме проблемите ни да имат гласност и Общината да ни чуе. Ако е необходимо ще пишем и писмо до премиера Бойко Борисов”, каза Любослав Ангелов.
Кметът Иван Тотев обаче е категоричен, че няма как да се накъсаме булеварда.
„Когато се създава нещо хубаво, някой стар начин на живот се променя. При доставяне на стока, камионът няма да влезе през Брезовско шосе, а през Рогошко шосе например и оттам ще си кара направо. Да, с 2 км ще е повече, но няма друг вариант. Какво ще се случи там, ако направим кръстовища за леви завои? Това са две платна по три ленти, не можем да накъсаме булеварда. Просто ще се изтрепят… Нали виждате какво се случва в Пловдив? Минават през кръгови, влизат в подлези, там ще минават и камиони. Разделителна ивица ще има, тя вече е съгласувана и с КАТ”, каза кметът.
Вижте повече във видеорепортажът на Авел Бялков: