Абсолютен нонсенс сътворява пловдивския бизнес, който е позициониран на Голямоконарско шосе. Почти всички компании, които имат база или имот край шосето, са обжалвали решенията на Община Пловдив за отчуждаване на част от парцелите им за разширяване на шосето.
„Преди да започнем процедурите минавахме през компаниите. Направихме среща с тях, представихме им проекта, като всички заявиха, че ще съдействат за реализацията му. Вместо това всички жалят сумите за отчуждаване. Мога да кажа, че сме малки обидени от тази ситуация”, каза кметът Иван Тотев. На практиката с обжалванията на компаниите, те могат да вдигнат обезщетенията с няколко хиляди лева. Заради делата пък се бави старта на ремонта. Освен че той ще реши до голяма част от логистичните им проблеми, цените на имоти там ще се вдигат значително с новия път.
В бюджета на Община Пловдив са заделени 1 млн. лева за старта на ремонтните дейности. Самият проект, който трябва да се превърне във вътрешноградска магистрала от Централна гара от АМ „Тракия”, е на стойност над 50 млн. лева.
Той ще започва с 6 ленти, а след това те ще станат 4 като директно ще води до „АМ Тракия”, но ще обслужва и близките предприятия. Именно те са акцентът в проекта на градските власти, но явно самите икономически субекти са преценили, че са били „ощетени” от цената за отчуждаване.
След като приключат делата там ще започне поетапната реализация на проекта. Проблем е, че все още община „Марица” не е започнала да отчуждава имоти в нейната част. За това на първо време ще се изгради кръгово движение до границата между двете общини.