Синя зона в Пловдив ще поскъпне от 1 април. Вместо досегашните 1,5 лева на час, вече ще се плаща по 2 лева. Решението ще бъде гласувано през пролетта от Общинския съвет и след това ще влезе в сила. По думите на градоначалника това е конкретна мярка срещу замърсяването на въздуха, както и хаоса с трафика в центъра на града.
„Трябва да направим така, че все по-малко хора да ползват колите си, или най-малкото да се замислят дали да я вземат, ако трябва да отидат до центъра на града. Разбира се, ще осигурим алтернативи”, каза Тотев.
Една от тях е замразяване на билета на градския транспорт на 1 лев, като в същото време се вдигне бюджета му с 1 милион лева. Това трябва да осигури между 10 и 15 % повече курсове, което да намали интервалите. В момента от ОП „Организация и контрол на транспорта” изготвят схемите, с които трябва да разредят интервалите по основните курсове, а освен това да вдигнат часовия диапазон на движение. Така, ако ползвате автобус, който е през 10 минути през деня, с новите разписания той трябва да идва на 7-8 минути. Също така ще има линии, които ще се движат до полунощ.
Друга алтернатива са велоалеите. В момента мрежа им е от 44 км, а и постоянно се правят нови и се проектират връзки между тях. По всички новоремонтирани булеварди се правят велоалеи, а в момента се проектира връзка по основните им направления. Така от Централна гара трябва да може да се стига до мрежата на Аграрния университет, както и други основни връзки.
Мерки за подобряването на качеството на въздуха в Пловдив ще е и мащабно залесяване. Вече бе анонсиран проект, който трябва да залесени около 600 декара около Гребната база. Друг проект е за поставянето на филтри на комините на домовете, отопляващи се с твърдо гориво.