В парк „Ружа” в пловдивския квартал Смирненски ежедневно има много майки с деца и пенсионери. Кварталът не може да се похвали с чак толкова места, в които майките спокойно да бутат количките, децата да си играят на катерушките, да посетите православния храм "Св. Климент Охридски" или просто да си седнете на някоя сенчеста пейка. И междувременно да си „пуснете” едно кафенце. Но…

Това, с кафенцето, се оказа, че невинаги се получава. За два дни – и то почивните, имаме 3 сигнала от граждани, че кафе машината, която е инсталирана в парка, им глътнала монетите, без да пусне от ободряващата течност.

„Пуснах 1 левче за еспресо, но останах и без левче, и без еспресо”, жалва се пред репортер на TrafficNews.bg възрастен пловдивчанин, лишен от сутрешното си удоволствие да си пийне кафе на пейката.

„И в събота, и в неделя кафе апаратът ми глътна монетата. Втория път обаче се изхитрих и натиснах „чаша”, та машината ми върна 90 стотинки. И вместо с кафе се снабдих с празна чашка за кафе”, разказа пловдивчанка.

Друга пловдивчанка, след като също останала без сутрешния си шоколад, а на машината не забелязала никакво предупреждение, че тя не е заредена или има някакъв проблем с нея, се обадила на телефона, посочен на самия уред. След неколкократно позвъняване, най-накрая от фирмата, обслужваща кафе машината, се обадил мъж, който не бил ни чул, ни видял за какво иде реч. И обещал да изпрати техник, който да види „какво става”.

След по-малко от час машината вече пускала кафе, друг е въпросът, че чашките излизали накриво и пловдивчанката пак останала с пръст в уста вместо с кафе. С дружните усилия на един дядо, две-три майки и един тийнейджър чашките тръгнали „правилно” и следващият престрашил се да си пусне левчето, най-после пил кафе. Под бурните аплодисменти на останалите.

На пръв поглед историята е с хепиенд, но за всички, които са си платили за нещо, което не са получили, остават въпросите. Като например: Как фирмата, обслужваща кафе машината, разбира, че нещо с нея не е наред? Единствено и само по сигнали на граждани ли? Какъв е графикът за зареждане на кафе машината и какво се случва, ако консумативите (поради по-честото и масово използване) свършат преди въпросния график? Как фирмата компенсира хората, които са си дали парите на вятъра? Нали същата тази фирма така или иначе си прибира стотинките?

С тези въпроси се обърнахме към шефа на „Терикс” ООД, обслужваща въпросната кафе машина, Тодор Каназирев.

Според него единственият начин да се разбере, че има проблем с машината, е някой потърпевш да се обади на посочения телефон. Най-вероятно монетникът е бил замърсен от някакъв боклук и затова машината е спряла да работи. Ако тя не е заредена с консумативи, автоматично блокирала и спирала да приема монети.

Така че нашият съвет към всички, които ползват машината в парк „Ружа”, е: Ако тя ви глътне стотинките, непременно се обадете на телефон: 0887 515889! На мястото ще бъде изпратен екип и парите ще ви бъдат върнати! Поне така твърди шефът на фирма „Терикс”.