На 31 октомври вечерта автобус, движещ се по линия 66, блъсна пешеходец на бул. "Освобождение" в ЖР "Тракия". 67-годишният Иван Димитров е откаран в болница с фрактура на таза, за щастие без опасност за живота.
На 24 август т.г. сутринта автобус, движещ се по линия 66, се сблъсква с рено, зад волана на което е 71- годишен мъж. Водачът Еньо Енев е качен в пристигналата линейка, но на път за болницата умира.
Общото между двата инцидента е, че водачът зад волана на автобуса е един и същ човек - 62- годишният Александър Иванов. И двата пъти той е зад волана на един и същ автобус.
Факт е, че при катастрофата през август, водачът на реното бе отнел предимство и бе влязъл в кръстовището без да изчака рейсът да се изтегли. Блъснатият пешеходец пък е пресичал на място без пешеходна пътека.
Но и двата тежки инцидента в рамките на два месеца също са факт.
Срещу водача на автобуса в момента тече досъдебно производство, но свидетелството му за управление не е било отнето.Защо - след като има катастрофа със смъртен случай - не е ясно. От фирмата - превозвач вероятно също са преценили, че могат да разчитат на него и той е продължил да вози пътници. Така се стига до втора катастрофа. Злощастно стечение на обстоятелствата, малшанс или психическо натоварване над допустимото?
За никого не е тайна, че в транспортния сектор има остър недостиг на кадри. Причините за това са комплексни, но една от тях е възрастта на шофьорите. Със застаряването на населението процентът на възрастните професионални шофьори се увеличава. Физическите способности на по-възрастните шофьори са намалени - имат отслабено зрение и слух, по-забавени реакции. Ежедневният стрес и заплащането също се отразяват на работата на водачите. А те носят отговорност за живота на стотици пътници.