Градските власти са направили екшън план, свързан с новия моста над Марица, с който да ремонтират три от ключовите булеварда в Пловдив. Идеята е паралелно със строителството на моста, да се реновират булевардите „Копривщица”, „Марица – Север” и „Христо Ботев” , научи TrafficNews.bg.
В момента се работи активно по заданието на новото съоръжение над Марица, като в проекта ще бъде включен пълната реконструкция на „Копривщица” до прелеза на булевард „Свобода”. Друг проект, с който Община Пловдив ще кандидатства към регионалното министерство, е за реконструкцията на булевард „Христо Ботев” от Централна гара до Коматевския възел. Там трябва да бъде подменен магистрален водопровод. Идеята е в проекта да бъде включено и разклонението към бул. „Копривщица” до прелеза на Пещерско шосе.
Така по булевард „Копривщица” ще остане „петното” между „Пещерско шосе” и „Свобода”. В него от източната страна е паваж, но другото платно е изцяло асфалтова настилка и може да се ремонтира със собствени средства.
Ремонтите ще бъдат съобразени и с бъдещия проект на НКЖИ за вдигането на жп линиите.
Друг важен булевард, който може да бъде вкаран в проекта е „Марица – Север”, за него все още няма проект, но от изключителна важност за район „Северен”. Там кметът Ральо Ралев се надява чрез разклонението на моста да се реновира и разшири булеварда покрай Марица. Оттам ще минават и част от пътните връзки. От южната страна към моста те ще минават през бившия плувен комплекс Балона, който е от площ от 12 декара.
Вече активно се работи по проекта, като са минали всички съгласувателни процедури между НИНКН, НКЖИ, АПИ и Община Пловдив, както и решение на ЕСУТ е одобрен и ПУП-ът на бъдещия мост.
Така може да се приеме проектът на съоръжението, а след това да се престъпи към разрешително за строеж и търсене на финансиране. Процедурата за отчуждаване на единствения парцел вече е и на финала.
По предварителни данни новото съоръжение ще струва около 15 милиона лева. То е част от Западната тангента, която трябва да разтовари движението от Централна градска част. На практика с новия мост от Смирненски до Кършияка ще се стига за минути. Най-вероятно на двете нива – на кръстовищата с „Марица – Юг” и бул. „България” ще бъдат изградени кръгови кръстовища. В идейния проект е записано на моста да има по две платна в посока, тротоари, както и велоалея.
От друга страна НКЖИ е предвидил удвояване на жп моста. Това може да се случи с реализирането на проекта за естакада на мястото на прелезите на булевард „Копривщица”. Проектът, който е за над 120 милиона евро, ще търси финансиране по европейска програма.