Генералният план за организация на движението в Пловдив е документ, който трябва да даде решения на проблемите с трафика и новите предизвикателства, които са пред града. Сегашният, който бе изготвен от българския екип на „МОТТ Макдоналд лимитид" – Великобритания, бе с времеви хоризонт до края на 2018 година.  Оттам дадоха редица препоръки, за инфраструктурни решения, които биха облекчили значително трафика. Голяма част от тях обаче така и не видяха бял свят.   Сред 10-те приоритетни проекта бяха:

- Реконструкция на кръстовището на "Сточна гара" с изграждане на липсващите обособени десни ленти по бул. "Хр. Ботев"с цел увеличаване на пропускателната способност на кръстовището и намаляване на задръстванията
 
- Реконструкция на кръстовището при "Цариградско шосе" и бул. "Освобождение" с устройване на лента за обратен завой и допълнителна лява лента с цел избягване на конфликтните точки в кръстовището
 
- Реконструкция на кръгови кръстовища на бул. "Дунав" и бул. "България" с бул. "Цар Борис Обединител" с изнасяне на пешеходните пътеки на 10 м преди вход и 15 м след изход, монтиране на пешеходни парапети
 
- Организиране на обособени ленти за ляво завиващи на кръстовището при бул. "Руски" и ул. "Гладстон" с цел чувствително намаляване на задръстванията в пикови часове
 
- Изпълнение на липсващите пътни развръзки на надлез "Родопи" от двете страни на жп линията с цел осъществяване на вътрешен транспортен ринг, организиране на тежкотоварното движение, увеличаване на пропускателната способност на "Кукленско шосе" и премахване на светофара при OMV

- Реализиране на допълнителни паркоместа (двустранно) в зоната на ул. "Ив. Вазов", както и еднопосочност с косо паркиране пред училище СОУ "Патриарх Евтимий". В зоните със засилено пешеходно движение и наличие на паркоместа от синята зона се изпълнява бордюрна реконструкция тип изнесени тротоари в района на пешеходните пресичания – например кръстовището при ул. "Ив.Вазов" и ул. "Екзарх Йосиф"
 
- Изграждане на нови кръгови кръстовища:
- ул. "Мушанов" и ул. "Мит. Панарет", ул. "Преслав" и ул. "Кирил и Методий"
 
- ул. "Преслав" на "Гроздовия пазар"

- бул. "Марица-юг" и бул. "Източен".

Както се вижда от горните предложения едва няколко бяха направени. За други по всичко личи не са сред приоритетите на Общината. По бул. „Руски” не бяха направени леви ленти за завиване „Гладстон”, макар че наскоро бе ремонтиран, така не бе изградено и кръгово на бул. „Марица –Юг” с „Източен”.

Всички тези предложения бяха направени през 2013 година, а оттогава досега движението под тепетата значително се утежни. В момента се изготвя нов генерален план за движението, който трябва да даде решения на проблемите, изникнали през последните години.

Той се изготвя от софийската фирма „Трансконсулт 22”, която ще получи 62 400 лева за проекта.

С тази сума ще се изготви проект, който да положи фундаментите на по-безопасно, по-бързо и по-екологично предвижване в рамките на целия град.

Въпросът е дали приоритетните проекти в новия проект ще бъде направени, а няма да бъдат пренебрегнати отново от градските власти. От сегашния план бяха направени едва няколко проекта и бе използван за база за реализирането на транспортния проект – с велоалеите и умните светофари. Очаква се ключовият документ да бъде готов до края на годината и той да бъде представен пред пловдивската общественост.