Пробив под Централна гара все пак ще има. На среща в Община Пловдив между кмета Иван Тотев, общински съветници и представители на НКЖИ бяха изгладени противоречията за реализирането на мащабния проект.
През последните дни бе излязла информация, че бутането на Бетонния мост ще остави хората от район "Южен" без тази връзка към центъра, а след това ще започне строителството на пробива под Централна гара. Другата обезпокоителна информация бе, че заради проекта трябва да се разкопаят новоремонтираните бул. "Руски" и бул. "В. Априлов", за да се премести един от подземните колектори. В крайна сметка няма да се стигне до това. Кметът обясни, че има вариант, с който да се изгради помпена станция в района на Централна гара, с която ще отпадне необходимостта от местенето на колекторите.
Самият пробив под Централна гара пък ще бъде с 4 ленти и ще има директна връзка от кръговото движение към район "Южен". Предложенията в проекта ще бъдат представени на среща във вторник с изпълнителния директор на държавната компания. Ако те бъдат одобрени, ще се пристъпи към изменението на проекта.
Тотев обясни, че Бетонният мост не бива да губи сегашното си значение и ще се търси решение за неговото оставане. Вариантите дали ще бъде нов, дали ще се повдига, или ще се правят други преустройства, тепърва ще се решават. Кметът успокои хората, че няма да остави район "Южен" без тази връзка за дълго време. Все пак е неизбежно да няма временни затруднения в някои от етапите на реализирането на проектите.
От Община Пловдив ще предложат на НКЖИ да изградят пешеходен подлез с велоалеи на тупика на ул. "Авксентий Велешки", тъй като след минаването на скоростните влакове през линиите няма да може да се преминава. Въпросният проект може да се изгради и с общински средства.