По време на празниците от електроразпределителните дружества „ЧЕЗ Електро България“ и "ЕВН" дадоха съвети на своите клиенти как да пестят от разходването на ток. Тогава бяха изкарани шокиращи данни за енергийния разход, който предизвиква зарядното устройство за смартфоните.
"Много потребители смятат, че малките зарядни устройства за комуникационна техника не са сериозен консуматор на електроенергия, но включени в контакта постоянно, те допълват месечната сметка с близо 16,00 лв", твърдят в официалното си писмо от ЧЕЗ.
Пловдивчанин обаче направи опитна постановка, в която замери чрез уред дали тези стойности са верни... и ни се похвали, че е разбил мита.
От електроразпределителните дружества напомнят често на клиентите, че е важно при по-дълго отсъствие да изключват уредите от електрическите контакти. Включените в контакта уреди консумират електроенергия, дори когато са в режим на готовност и реално не се ползват. Изключването им може да намали потреблението и месечната сметка с до 5% и същевременно да помогне за предотвратяването на евентуални повреди.
Приложението на съветите за енергийна ефективност, едно от които касае изключване на зарядни устройства от мрежата, могат да спестят до 15% от сметката за електроенергия без да нарушат спокойствието и уюта на домакинството, но... ако са правдиви.
"Хайде да разбия митовете за тия зарядни, че харчели по 7 лв на месец ток, както тръбят ЧЕЗ и ЕВН напоследък, ако не се вадели от контактите!", ни написа Боян Атанасов, като очевидно крайно е занижил твърденията на електроразпределителните дружествата за надуване на фактурата с 16 лева.
Според неговия експеримент без консуматор (телефон), разходът на ток е точно... 0.00 w, а със зареждащ се телефон 2.9 w. Уредът му показва, че дори зарядното да зарежда батерията ви 24 часа в денонощието с мощност 3 w/h за 31 дни, това ще се равнява на 2.23 kw/h изразходена енергия или във финансови изражения, това ще ви коства 46 стотинки на месец, и то на дневна тарифа.
Е, малко ни съмнява уредът му да е развален, но все пак, ако енергийните дружества искат да направят експеримент, който да контрира тези твърдения, от TrafficNews.bg сме готови да го публикуваме.