Пловдивчанин успя да осъди веригата бензиностанции „Еко” след като техен служител напълнил резервоара на автомобила му с бензин вместо дизел. Случката станала миналата зима на магистралата.
„През отминалата зима, която бе една от най-студените и снежни за последните години посетих бензиностанция “Еко“, за да заредя автомобила си с дизел. Бях им редовен клиент, при това доволен. Въпреки, че казах на служителя какво гориво да зареди, а и на капачката на резервоара си пише “DIESEL“, ми бе сипан бензин. За щастие, това се установи докато плащах и не се стигна до там да потегля с погрешното гориво. Беше след работа – около 18.30 ч., а температурата около -10.
Както разбрах от служителите на бензиностанцията, сипването на погрешно гориво е често срещано и не било проблем. Идвал човек, който източвал от резервоара погрешно налятото гориво и всичко се оправяло. Действително, така и стана – дойде човек, който източи заредения от служителя на бензиностанцията бензин от дизеловата ми кола.
Обаче, докато траеше тази процедура аз естествено бях навън до колата в студа, тъй като повече не исках да я оставям безнадзорно в ръцете на хора от тази бензиностанция. Това беше за около един час и половина” разказва Росен Димитров.
Той поискал от управителката да го обезщетят за причинените вреди, а тя му заявила че не може да вземе такова решение и го препратила към регионалния мениджър. Пловдивчанинът поискал като компенсация да му напълнят целият резервоар с дизел.
„Мениджърът не само, че ми отказа, но се държа нагло и грубо с мен. Смело и отговорно ми заяви, че нямало да ми заплатят никакво обезщетение за това, че се е наложило да чакам един час и тридесет минути. Нямало да ми заплатят и зимната добавка за дизел, която бе източена заедно с погрешно сипания бензин.
Понеже този мениджър се държа нагло с мен, не ми остана и грам колебание, че ще съдя работодателя му бензиностанции “Еко България“” разказва Димитров.
Така след няколко дни той завел дело за обезщетение да имуществени вреди в размер на 75 лева. Четири месеца по-късно Районен съд излиза с осъдително решение.
Бензиностанцията останала недоволна от решението и чрез своя адвокат обжалва на втора и последна инстанция Окръжен съд. Второинстанционния съд потвърждава решението на първата инстанция.
Освен предявените щети, петролната компания ще трябва да плати и разноските за адвокат на пловдивчанина.
„Сумата не е важна, никога не съм имал намерение да изнудвам бензиностанцията. Но когато са нарушени нашите права на клиенти и потребители, ние трябва да ги защитим по законов път, а не само да се оплакваме, че „няма правосъдие в тази държава”. Да, трябва да отделим време и средства, но това което правим е в полза на всички, защото следващият път служителят на бензиностанцията ще бъде внимателен, а мениджърът ще се държи любезно с клиента” коментира Димитров.
Получава се така, че сега бензиностанцията ще трябва да плати десет пъти повече от поисканото от клиента. От компанията веднага са привели присъдената сума, тъй като следващата стъпка е завеждане на изпълнително дело и към дължимата сума ще бъдат прибавени и разноските на ЧСИ.