Десетки пловдивчани са зъзнели над 25 минути в студа при 0 градуса на спирка от градския транспорт, докато чакат автобус, сигнализира читателка на TrafficNews.bg. По думите им в последните дни в сутрешните часове между 06:30-7:30 автобус по линия номер 29 не спазва разписанието си и закъснява с 10-15 минути. Оправданието на кондуктора и шофьора пък било с политиката на Община Пловдив за… намаляването на разходите.
„Бих искала да подам сигнал за неспазване разписанието на автобус №29, обслужван от фирма Хеброс Бус, в сутрешните часове между 06:30-7:30 по време на най-интензивния поток към работни места и училища. От няколко дни насам графикът на линията е разреден и сме принудени да чакаме кола по 20-25мин в студеното време. При въпрос към служителите в превозното средство бяхме уведомени, че това е решение на общината с цел намаляне на разходите. Като редовни пътници, използващи обществен транспорт, това е изключителна неприятна и неприемлива ситуация.
Моля, ако имате възможност да проверите случая и да му дадете по-широк отзвук, за да получим решение. Не мисля, че е нормално да се органичава достъпа на хората до редовен градски транспорт по този начин.
P.S.Прилагам и снимка на автобуса, който днес чаках 20мин при почти 0 градуса в 06.38ч. с неработеща средна врата и спряно отопление!” , пише пловдивчанката.
Твърденията на персонала на автобуса са най-малкото неверни. Всяко ограничаване и намаляване на курсовете по дадена линия става с решение на Общинския съвет. През последните месеци не само, че не е намаляван курс, по която и да е линия, а дори по редица други бяха гласувани допълнително.
Наскоро кметът Иван Тотев анонсира, че от догодина курсовете на автобусите ще бъдат увеличени с 10 – 15 %, което да намали още повече интервала между линиите. Конкретно за линия 29, средно автобуси трябва да минават през 10 минути.
Заглавната снимка е илюстративна, долната е номерът на автобуса