Изграждането на противошумни бариери в зоните на основните булеварди, които да се вписват в оформлението на зоните е една от основните мерки , с които ще се бори шума в Пловдив. На сесията през новата седмица общинските съветници ще приемат „План за действие към актуализираната Стратегическа карта за шум за англомерацията на Пловдив” .

Докладът стъпва на изследване, което е правено в Пловдив през 2017 година и измерило основните нива на шум под тепетата. От него става ясно, че в почти целия град средните нива на шум са между 65 и 75 децибела, а в пиковите часове е с 10-15 пункта по-високо.  Максималните допустими стойности в жилищните зони са под 60 dB през деня и под 50 dB през нощта. Всички стойности над тези водят до увреждането на слуха и здравето на хората.

Поради това от градската администрация започват мерки, с които да намалят вредното влияние на шума. Основният негов източник е автомобилния транспорт, поради това в анализа се препоръчва слагането на подобни бариери.

Другите приоритетни мерки, записани в предложението са:

-Подобряване на съществуващата схема на масовия градски транспорт

-Разтоварване на движението на ТМПС  по бул. „Васил Левски” и „България” с пренасочване към улица „Полет”

-Изграждане на по-добра инфраструктура и зарядни станции за електромобили

- Подмяна на паважната настилка на улици в централна градска част, като един от примерите е ул. „Богомил” от булевард „Източен” до „Арх. Камен Петков”

Снимката е илюстративна