Близо 400 млн. лева, или два пъти повече от бюджета на Пловдив за 1 година. Толкова са нужни, за да се реализират петте мащабни проекта на града, за да се отпуши движението. Тази седмица общинските съветници дадоха зелена светлина за проектите на НКЖИ за жп възел Пловдив – пробива под Централна гара и естакадата на „Копривщица”, която трябва да замени прелезите. Само този проект е за над 320 милиона лева и ще се финансира по европейска програма.
По време на сесията кметът Иван Тотев даде още няколко подробности около три други проекта, за които ще се работи в следващите години. Единият от тях е „Модър – Царевец”. Там самият пробив е готов, но за да се обособи като път са нужни около 15 милиона лева. Процедурите там се забавиха заради няколко имота, които трябва да се отчуждят. Община Пловдив ще търси финансиране от държавата за пътната част от подлеза.
По думите на кмета една от най-неотложните пътни артерии, които трябва да се изградят е връзката между „Тракия” и „Южен” през улица „Цар Симеон”. Вече е пусната обществена поръчка за два проекта за въпросната улица. Освен нейното разширение от ул.”Княз Борис І” до Ягодовско шосе, ще се направи продължение на бул. „Александър Стамболийски“ и свързването му с бул. „Цар Симеон“ като елемент на първостепенната улична мрежа, в участъка между бул. „Кукленско шосе“ и бул. „Асеновградско шосе“. Там сумата също може да е идентична с тази на „Модър – Царевец”.
Един позабравен проект е за последният етап от надлез „Родопи”. Неговото последно „ухо”, трябва да минава през южната страна - успоредно на жп линията посока запад. Така, ако се тръгне към рестарт на този проект той може директно да свързва надлеза с пробива под Централна гара. Това от своя страна ще облекчи значително движението по Сточна гара.
Към тези проекти трябва да се прибавят бул. „Северен”,както и разширяването на Околовръстното и новият му лъч между Асеновградско и Ягодовско шосе. Проектите са мащабни, но дали за всички ще се намери финансиране… предстои да видим.