В сегашния си вид проектът за пробива под Централна гара включва преместване на колектор, което означава, че трябва да бъдат разкопани новоасфалтираните булеварди „Васил Априлов” и „Руски”, това заяви в началото на общинската сесия днес зам.-кметът Розалин Петков.  Като от Общината са категорично против преместването на колектора.

Срещите за съдбата на транспортната връзка продължават през последните дни, като и днес има насрочена такава. Розалин Петков поиска съветниците да подкрепят предложението за промяната на ПУП-а., за да може от НКЖИ да работят по ЖП трасето от Прослав към Централна гара.

 Дебатите на сесията, обаче продължават повече от два часа, като се изказаха различни мнения и предложения. Някои поискаха отлагане на предложението на следваща сесия, а други тоталното му отхвърляне. Все пак стана ясно , че дори да се гласува това предложение, съдбата на Бетонния мост няма да бъде решена, като впоследствие може да се реши дали той да бъде бутнат, повдигнат или изграден наново.

Слави Георгиев и Николай Радев изразиха мнение, че ако това предложение бъде гласувано Бетонният мост ще бъде бутнат, а след това ще чакаме години да бъде направена алтернативна връзка, тъй като НКЖИ бързат да усвоят пари по европрограми и да се реализира жп трасето. Савина Петкова обобщи, че засега се работи около идеята Бетонният мост да бъде повдигнат, а НХЖИ да си направят пробива само в техния сервитут по подобие на Модър – Царевец. С други думи ЖП линиите да бъдат повдигнати, а отдолу да се направи носещата конструкция и в бъдеще време да бъдат направени пътните връзки. Според експертите от НКЖИ това е реалистичен вариант, но все още не е ясно дали той ще бъде приет.

Очаквайте подробности!