Разширяването на булевардите в Пловдив е често повдигана тема, като това е една от основните критики към градската администрация. Според опозицията, управляващите единствено ремонтират съществуващите участъци в сегашните габарити. Това не решава по никакъв начин проблемите с трафика, а в същото време се изсипват десетки милиони за тях.

Градската администрация обаче работи дейно по разширяване на основните пътни артерии, но тромавите отчуждителни процедури на практика връзват ръцете на Общината. Така например вече пета година се отчуждават имоти на Модър-Царевец,  а в дълга съдебна сага се влиза и за разширяването на „Голямоконарско шосе“.

По кои булеварди са започнали отчуждителните процедури?

Освен за Голямоконарско шосе, което трябва да се превърне във вътрешноградска магистрала, процедура тече и за бул. „Васил Априлов“. За втория етап на булеварда, който ще бъде разширен от ул. „Войнишка слава“ до „6 септември“ са заделени 3 млн. лева в градския бюджет. Там трябва да бъдат изградени още две ленти от западната страна.

Друга важна пътна артерия е Пещерско шосе.  Предвижда се булевардът да се разшири на два етапа – от улица „Явор“ до бул. „Копрвищица“, и от прелеза до бул. „Васил Априлов“. Във  вторият етап е включено и премахването на паважа и полагането на асфалт.

С реализацията на „Модър-Царевец“, втората улица, която трябва да отведе трафика на бул. „Свобода“, също ще бъде удвоена и с нова асфалтова настилка.

Безспорно един от най-проблемните пътни участъци са в район „Южен“. Там улиците с тесни, а  районът вече е най-населеният в целия град.  Кметът Иван Тотев заяви, че проектът за улица „Даме Груев“ е готов и улицата ще бъде съществено разширена. Същото се отнася и за улица „Кукуш“, но там платната ще бъдат по-широки само на места.

С реализирането на другия пробив под Централна гара, Общината си запазва правото да разшири „Македония“ и „Димитър Талев“. Решението обаче ще бъде взето след реализация на пробива, а в началото двете улици ще бъдат еднопосочни в сегашните са габарити за вход и изход към пробива.

Застрояването и скъпите цени на имотите в Пловдив обаче отказват администрацията от разширяване на други важни пътни артерии. Първата улица, която Община Пловдив публично се отказа да разшири, въпреки че е заложено в устройствения план,  е „Гладстон“. Там огромната цена на имотите, предопредели капитулацията на градската администрация. Наскоро обаче кметът  призна, че и е невъзможно разширяването на бул. „Александър Стамболийски“ по същата причина.  Друга основна пътна артерия, която едва ли скоро ще бъде реализирана е втория етап на „Коматевско шосе“.