Защо ремонтите в Пловдив стават толкова бавно? За никого не е тайна, че по много пловдивски улици строители понякога „изчезват” за неопределено време от обектите. Хората се възмущават, администрацията им дава зор, но резултат почти няма.
Кметът Иван Тотев призна, че това е практика, която често се случва под тепетата. Провокиран от въпрос за ремонти в район „Южен”, които се чакат от месеци да започнат, той отговори:
„Частните фирми взимат поръчки,както си е по закон. След това обаче поемат и други обекти и отиват да строят по тях, отделно понякога взимат повече обществени поръчки, отколкото могат да изпълнят по едно и също време”, каза градоначалникът. Той обаче каза, че почти е невъзможно да се предприеме каквото и да е. Едната от причините ,е че няма ограничение за броя на обществените поръчки, които може да вземе една фирма, а от друга страна е много трудно да се предяви претенция за неустойка, а ако има такава – тя е минимална.
През последните години този проблем се набиваше на очи най-вече с фирма „Щрабаг”, която разнасяше строители и техника из „Руски”, 6 септември” и „Коматевско шосе”, а някои обекти бяха оставяни със седмица. В същото време от австрийската фирма взимаха и частни обекти, докато хората чакаха булевардите.
Двете фирми, които взимат най-много обществени поръчка са „Драгиев и Ко” и „Пътинженеринг”. Докато при първата няма проблеми с наличната строителна техника, то втората е спряла част от дейностите си в Пловдив, за сметка на базата на голяма хранителна верига.
Какви ремонти предстоят вижте в линковете отдолу: