Нравите шофьоро-кондукторски в градския транспорт... Както вече нееднократно сме имали възможност да го кажем, те до голяма степен се доближават до нравите байганьовски. Понякога даже ги припокриват. Понякога ни е смешно, друг път - тъжно, но при всички случаи пловдивчани са разочаровани, разгневени, обидени и ядосани... Ето две ситуации, за които ни писаха читатели на TrafficNews.bg през последните часове и които са достатъчно красноречиви...
"Искам да ви споделя за една неприятна случка в автобус 27. Аз съм майка с дете на 1 годинка и се качих в автобуса със свекърва ми, където бяхме многократно обидени от страна на кондукторката и шофьора. Защото... зададохме въпрос дали рейсът минава през центъра. Казаха ни, че ще ни свалят от рейса, понеже не сме знаели какво искаме. А когато разбрахме, че автобусът минава през центъра и тръгнахме да се качваме, шофьорът замалко да ни затисне с вратата.
На всичкото отгоре досега никога не са ми взимали пари за детето - сега го направиха. Наистина - нямам извадена карта за безплатно пътуване на бебето ми, но... Толкова съм отчаяна вече от тази злоба на хората, че реших да споделя с вас. Това с мен не е първият случай и няма да е последният, затова не трябва да си мълчим".
Това е едната история, която ни разказа младата майка. От нея разбрахме, че да зададеш въпрос на шофьор или кондуктор, си е направо престъпление. Като нищо може да те изхвърлят от рейса! Какво от това, че въпросът е свързан с маршрута на автобуса.
"Здравейте, за пореден път някои от служителите на градския транспорт в Пловдив се държат нагло с клиентите и пътниците. Днес (вчера - б.ред.) около 10,15 часа се качвам в линия номер 18 - номерът беше РВ 5631 СР, от спирка ''Стадион Локомотив'' до спирка ''Бл. 21'' (до бензиностанция Газпром). Служителката идва до мен, приказвайки по телефона, след което аз й показвам картата си за пътуване.
След две спирки се приготвям да слизам и се отправям към вратата до шофьора, защото бях седнал отпред. Малко преди спирката кондукторката продължава да си играе с телефона и ме пита дали искам да питам нещо, а аз й казвам, че ще слизам. Тя с нагло поведение ми казва да отида на врата номер 2. Съответно аз я питам защо, а тя казва, цитирам: ''Щот така''.
Преди две седмици бях свидетел как кондукторка отказва 10 (жълти) стотинки, след като пътник й даде 1 лев (90 стотинки бели и 10 жълти). Кондукторката изгони клиента от автобуса с оправданието, че не иска жълти стотинки, след което стана ужасен скандал.
Докога някои от кондукторите ще се имат за нещо повече от пътниците и ще се държат нагло и отвратително с тях?"
Това пък е другата история. Както разбирате, пак става дума за отказ да се отваря първа врата, за грубо отношение, въобще за... байганьовщина. Тъй като в случая разполагаме само с илюстративен материал, без звуков, ще се въздържим от коментар за конкретните два случая. но при всички случаи те са показателни - за нравите шофьоро-кондукторски в градския транспорт, за човещината изобщо...