
ЖП възел „Пловдив”, който включва естакада над жп прелезите на булевард „Копривщица”, заедно с разширяването на Околовръстното влязоха в задължителната управленска програма, която трябва да се реализира в този мандат. Тя бе подписана от лидерите на ГЕРБ и Патриотичният фронт днес. В документа, който е от 21 страници влизат още втора фаза на жп пътя „Пловдив – Бургас”, АМ „Хемус”, тунелът под Шипка и други важни инфраструктурни обекти.
Идейният проект за разработка на естакада с изграждане на долно строене за двойна линия и горно строене за еднопътна линия. В района на стадион Пловдив е предвидено изграждане на нова жп спирка.
Нови съоръжения - мостове, надлези (пътни и пешеходни):
-Изграждане на железопътна естакада - ново съоръжение за елиминиране на пътните пресичания по булевардите "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември"
- Изграждане на двупътен жп мост над река "Марица"
- Изграждане на 2 пешеходни подлеза
- Изграждане на железопътна естакада - ново съоръжение за елиминиране на пътните пресичания по булевардите "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември"
Шумозаглушителни огради
В проекта е заложено изграждането на шумозаглушителни огради по протежение на естакадата и в зоните с жилищно застрояване, а в индустриалните зони са предвидени предпазни огради.
Допълнително се предвижда и използването на материали за горното строене на железния път, намаляващи максимално нивата на шум и вибрации при движение на подвижен състав.
Под самата естакада пък може да се изградят паркови пространства, които общината да го облагороди.
Още от категорията

Край на водния режим в Пловдивско! Секторът си отдъхна след лято 2024, което "изпи" водата ни

Земетресение от 5,1 край бреговете на Азербайджан

Акценти

Ватиканът обяви кога ще бъде погребан папа Франциск







Почина телевизионната водеща Диляна Грозданова
