ЖП възел „Пловдив”, който включва естакада над жп прелезите на булевард „Копривщица”, заедно с  разширяването на Околовръстното влязоха в задължителната управленска програма, която трябва да се реализира в този мандат. Тя бе подписана от лидерите на ГЕРБ и Патриотичният фронт днес. В документа, който е от 21 страници влизат още   втора фаза на жп пътя „Пловдив – Бургас”, АМ „Хемус”, тунелът под Шипка и други важни инфраструктурни обекти.

Идейният проект за разработка на естакада с изграждане на долно строене за двойна линия и горно строене за еднопътна линия. В района на стадион Пловдив е предвидено изграждане на нова жп спирка.

Нови съоръжения - мостове, надлези (пътни и пешеходни):

-Изграждане на железопътна естакада - ново съоръжение за елиминиране на пътните пресичания по булевардите "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември"

- Изграждане на двупътен жп мост над река "Марица"

- Изграждане на 2 пешеходни подлеза

- Изграждане на железопътна естакада - ново съоръжение за елиминиране на пътните пресичания по булевардите "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември"

Шумозаглушителни огради

В проекта е заложено изграждането на шумозаглушителни огради по протежение на естакадата и в зоните с жилищно застрояване, а в индустриалните зони са предвидени предпазни огради. 

Допълнително се предвижда и използването на материали за горното строене на железния път, намаляващи максимално нивата на шум и вибрации при движение на подвижен състав.

Под самата естакада пък може да се изградят паркови пространства, които общината да го облагороди.