Края на другата седмица трябва да бъде направена първата копка на пътя Пловдив – Асеновград, заяви директорът на АПИ Дончо Атанасов при откриването на новата пътна връзка на АМ „Тракия” край Плодовитово. В момента се изчаква единствено становището на КЗК за строителния надзор на ремонта.
Атанасов обясни, че ремонтът ще бъде извършен поетапно, като няма да се затваря целия път за движение. Най-малко три кръгови ще бъдат изградени на отсечката.
Припомняме, че софийската фирма "Иса 2000" вече се подготвя за старта на ремонта на пътя убиец. От близо две седмици до табелата на Асеновград се струпва строителна техника, както и инертни материали.
Припомняме, че софийската фирма, собственост на Юлиян Инджов, ще строи пътя Пловдив –Асеновград. Близо 4 месеца решението се обжалваше в КЗК и ВАС. Решението на магистратите дойде след обжалване на другата фирма, която искаше изпълнението на проекта – „Агромах”.
Софийската фирма е дала по-добра оферта и за ремонта ще вземе 19 212 512 лв. без ДДС, което е с близо милион по-малко от прогнозираната стойност. Средствата са от ОП „Региони в растеж”.
Така реконструкцията на пътя със сигурност ще започне най-късно през есента. Тя включва пълна промяна на пътя, на който за последните 5 години станаха над 400 катастрофи, със стотици ранени и десетки убити.
10-километровата отсечка ще се удвои от изхода на Пловдив до табелата на Асеновград. Освен чисто нов път, ремонтът предвижда изграждане на две кръгови кръстовища на разклоните за Крумово и Куклен. Проектът включва и подлез с височина 4,7 м до Долни Воден, през който да минава по-едрогабаритна техника. На разклона за Горни Воден пък трябва да се изгради двуетажно съоръжение.
В момента натоварването е изключително голямо, като по пътя минават над 23 000 коли за денонощие. Трасето се ползва от пътуващите към областите Кърджали, Смолян и Хасково. Свързва Пловдив с Асеновград, но прави и основните връзки с летището, с Бачковския манастир и с курорта Пампорово. От него се пътува и към предприятията в промишлената зона около Куклен.