Парцел от 3,4 декара, който е изцяло в рамките на булевард „Кукленско шосе”, ще бъде заграден утре от частни собственици, научи TrafficNews.bg. Наследниците на парцела стигат до крайната мярка, след като вече 10 години никой не ги обезщетява за имота, върху който е изградено шосето. Абсурдното е, че нито АПИ, нито Община Пловдив или Община „Родопи” не знаят на кого е самият път и си прехвърлят топката, като твърдят, че той не в техните правомощия.
Асеновградско семейство се оказват собственици на около 100 метра от дясната лента на булеварда, както и обръщалото на автобусите срещу Митницата. Пижеви разполагат с всички необходими документи и нотариални актове, че са собственици на парцела. Те разказаха, че досега от Община „Родопи” са отчуждили около 1000 кв.м, но отказват да сторят това с останалите 3400 кв.м.
Мотивът на Община „Родопи” е, че булевардът се използва от Община Пловдив, а само на документи той се намира в Родопската яка. Естествено, от градската администрация отвръщат, че парцелът се намира в рамките на община „Родопи” и те няма как да го отчуждят.
Сагата с имота датира още от средата на 90-те години. Тогава Поземлената комисия връща на асеновградското семейство 9 декара в района на Кукленско шосе. Те продават останалите имоти, но остават въпросните 4,4 декара, които са върху булеварда.
„Двете общини си прехвърлят топката, а аз реално не мога да си ползвам имота. Или да стартират отчуждителна процедура, или да ми предложат компенсация с друг имот. Наел съм фирма, която утре да ми огради собствеността и по нея да не преминават коли”, каза собственикът Александър Пижев.
Освен коли по дясната на лента, на практика и автобусите няма откъде да правят обратен завой.Пътят се ползва и от няколко предприятия на булеварда.
Зам.-кметът на Община „Родопи” Таня Бочукова заяви, че е запозната с казуса и се търси решение вече 6-та година. Оказва се, че в общинската администрация нямат строителни книжа за този път и за т.нар. обръщало.
„Не знаем кой е строил този път. Писали сме и до областния управител и до АПИ. Там също нямат информация. Ние не може да платим за изградена инфраструктура, която не е собственост и не се поддържа от Община „Родопи”. Искаме да решим проблема на г-н Пижев, но реално нямаме законово основание за това. На практика всички институции си прехвърляме топката и няма решение на проблема”, каза Бочукова. Тя обясни, че например обръщалото се ползва само от автобусите на градския транспорт в Пловдив.
„Ако от Община Пловдив имат желание можем да решим лесно този проблем. С решение на Общинския съвет те могат да вземат парцела за стопанисване и да платят отчуждението. Така например ние им гласувахме поддържането на част от Асеновградско шосе. Там има участък, който се води в Община „Родопи”, но реално обслужва Пловдив и Републиканската пътна мрежа”, каза Бочукова.
Последното разширяване на Кукленско шосе бе през 2008 година. Тогава пътят бе разширен от табелата на Пловдив до Околовръстното шосе, а възложител бе Областно пътно управление. От АПИ обаче заявиха, че те са изградили пътя с пари от централния бюджет по споразумение с двете общини. Единствената част от „Кукленско шосе”, която е част от Републиканската пътна мрежа е кръговото кръстовище на Околовръстното. Всичко друго е част от общинската пътна мрежа на двете общини.
От пловдивската община обясниха, че тя няма как да направят отчуждителни процедури в друга община, каквато и да е инфраструктурата, тъй като законът не го позволява. Никой и от община „Родопи” не ги е търсил по конкретния казус и те не разполагат с никакви документи за въпросното място.
Очаквайте продължение!