300 000 акаунта бяха закрити в Twitter през последните шест месеца на годината, поради връзката им с терористични организации, съобщиха от социалната мрежа. Според официалното изявление, над 95 на сто от спрените акаунти са идентифицирани от вътрешните инструменти за борба със спама на компанията. А една четвърт от тези акаунти са били блокирани още преди да пуснат първите си туитове.
Twitter разкрива също, че по-малко от 2 процента от тези акаунти са докладвани от държавни институции от цял свят. Това е станало след подадени 716 доклада, в рeзултат на което са спрени 5929 акаунта.
В официалния блог на Twitter се казва, че блокираните акаунти „активно са подтиквали или насърчавали към насилие, свързано с международно признати терористични организации, и са популяризирали самите терористични организации”.
През последните няколко месеца технологичните гиганти са изправени пред нарастващ натиск не само от страна на правителствата на Великобритания и САЩ, но и от други държави, за да предприемат мерки за спиране на терористичното и екстремистко онлайн съдържание, пише technews.bg.
Facebook, Microsoft, Twitter и YouTube вече обявиха, че имат намерение да създадат обща база данни от дигитални отпечатъци на материали, свързани с екстремизъм, за да бъдат премахвани подобни материали и да се предотврати споделянето им.
В свои изявления по темата и британският министър-председател Тереза Мей, и френският президент Еманюел Макрон предложиха компаниите, които не успяват да премахват материали с терористично съдържание от собственото си съдържание, да бъдат глобявани, защото по този начин се предоставя „свободно пространство на престъпници и терористи”.
От Twitter съобщиха, че през първата половина на тази година са получили 6448 искания от различни държави, което е довело до предоставяне на исканите данни в 60% от случаите.
Над 328 милиона са потребителите в Twitter, по данни от юли месец на настоящата година. Социалната мрежа се явява основна трибуна на президента на САЩ Доналд Тръмп, който я използва успешно в предизборната си кампания и в момента продължава да отправя ключовите си послания именно чрез нея.