Китайската социална мрежа TikTok изпревари най-голямата интернет търсачка по брой месечни посетители, изчисляват анализатори от Cloudflare.
Според годишния доклад за проучване на компанията TikTok.com е изпреварил всички услуги на Google - карти, преводач, снимки, книги и агрегатор за новини, пише Би Би Си.
Популярността на TikTok за 2021 г. е нараснала значително - в края на 2020 г. приложението е на седмо място. Днес десетте най-популярни домейна според Cloudflare изглеждат така:
TikTok.com
Google.com
Facebook.com
Microsoft.com
Apple.com
Amazon.com
Netflix.com
YouTube.com
Twitter.com
WhatsApp.com
Анализаторите обясняват нарастването на популярността на TikTok с успеха на нейния алгоритъм за подбиране на видеоклипове за всеки потребител. През последните години много инфлуенсъри, които са започнали в TikTok, се превърнаха в знаменитости, като например Адисън Рей и Чарли Д'Амелио.
Рей създава профила си в TikTok през лятото на 2019 г. и днес вече се радва на 86 милиона последователи. За по-малко от две години 20-годишната танцьорка успя да изгради цяла империя от продукти, брандирани с нейното име.
Рей е обявена от списание "Форбс" за най-високоплатения инфлуенсър в TikTok през 2020 г., приходите ѝ се оценяват на пет милиона долара преди облагане с данъци.
Акаунтът на Д'Амелио има 132 милиона последователи. Тя за първи път започва да публикува в TikTok през май 2019 г., като прави видео заедно с приятеля си. След това решава да промени видеата си и започва да публикува основно танци. Тя е дъщеря на бивш кандидат за републиканския сенат на Кънектикът, а майка ѝ Хайди Д'Амелио е фотограф и бивш модел.
TikTok остава на първо място през по-голямата част от октомври и ноември, включително през Деня на благодарността и Черния петък в САЩ.
Мрежата позволява на потребителите да качват създадени от тях видеоклипове с продължителност от 15 секунди до една минута, като използват специални инструменти за монтиране на видеата.
TikTok е изключително популярна сред видеоклиповете за танци.
От друга страна приложението събира огромно количество данни за потребителите - какви видеоклипове гледат и коментират, къде се намират, какви са моделите на мобилните им телефони и дори как пишат.
Още от категорията
Възходът на Биткойн и криптоеволюцията през 2024 г., какво да очакваме за в бъдеще?