Японският технологичен стартъп H2L експериментира с технология, която е способна да причини физическа болка на хората, влезли в метавселената, пише technews.bg. Това не е нещо съвсем ново, тъй като много хай-тек компании работят за разширяване на усещанията, достъпни за човека във виртуалните светове.
H2L е създаден преди десет години с финансовата подкрепа на Sony. В рамките на нов проект стартъпът представи устройство под формата на лента за ръка – то регистрира контракции на човешките мускули, като позволява на аватара на потребителя в метавселената да повтаря движенията на тялото, а човекът, от своя страна, да усеща наличието и теглото на предметите.
Електрическата стимулация позволява на технологията да въздейства върху мускулите на ръцете на човека, създавайки усещания за събития, които протичат във виртуалния свят – например, хващане на топка или дори удар с клюн на птица.
Еми Тамаки, основател и ръководител на H2L, казва пред Файненшъл Таймс, че усещането за болка може да засили ефекта от човешкото присъствие в метавселената. Тя отдавна изучава тактилни технологии, свързани с усещане за допир. Г-жа Тамаки си е поставила за цел да „освободи хората от всякакви ограничения, наложени от тялото, пространството и времето” до 2029 г., а разработката на H2L, според нея, ще намери много приложения.
H2L принадлежи към група компании, които се стремят да размият границата между реалния свят и метапространството, а големите играчи в този сегмент инвестират сериозно в иновативни решения. Според анализаторската компания Tracxn, първите 10 японски стартиращи компании в метавселената са привлекли общо $60 млн. инвестиции.
През следващите 5 години H2L планира да стане публична компания и да набере до 20 милиарда йени (167,83 милиона долара) капитал за по-нататъшно развитие на технологията си.
Още от категорията
Какво се крие зад възхода и абсолютния рекорд на биткойн?