Забравете за Да Винчи. Кой изобщо е Салвадор Дали? Ван Гог? Не, благодаря. Живеем в 21 век - времето на технологиите, научния напредък, иновациите! Запознайте се с Ai-Da - първият хуманоиден робот, който рисува шедьоври и вече има собствена изложба!
Абсолютно ужасявщо. Това е точното сравнение, което може да изникне в съзнанието на всеки, който зърне реалистичния робот.
Човешки очи, коса, кожа… Пред очите се сбъдва един ужасяващ кошмар, за който футуристите говорят от известно време - роботите превземат човешкия живот.
Дори нещо абстрактно, което изисква талант и субективната представа за красивото, вече може да се имитира от изкуствения интелект.
Ai-Da изглежда като всеки един артист и твори с молив в ръка. Ако си глух, нищо няма да те накара да се съмняваш, че срещу теб стои човек. Едно нещо издава художничката - непрестанното бипкане, което издават роботизираните й ръце.
Това е първият в света свръх реалистичен робот с изкуствен интелект. Ai-Da вече има 20 нарисувани картини и открива своя собствена самостоятелна изложба. Освен това час тот експозицията ще бъдат и две скулптури, обясняват от Ройтерс.
Ai-Da looks like an average human. But the beeping from her bionic arm gives her away - she’s a robot https://t.co/YdHnySaopS pic.twitter.com/LWPkSkcgd9
— Reuters Top News (@Reuters) June 5, 2019
Кръстена на британската математичка и компютърен специалист Ада Лавлейс, Ай-Да може да рисува, като за целта се осланя на камери в очните си ябълки и на алгоритми, създадени от учени от Оксфордския университет.
Роботът използва молив или писалка за скиците си, но се предвижда да рисува и да създава глинени съдове. Що се отнася до цветните творби на Ай-Да, рисунките й са принтирани върху платно и са покрити със създадени от хора изображения.
Изложбата „Несигурно бъдеще“ от 12 юни до 6 юли в Оксфордския университет включва рисунки, които отдават почит към Лавлейс и математика Алън Тюринг, абстрактни картини с изображения на дървета, скулптури, базирани върху създадени от Ай-Да рисунки на пчела, както и видео творби, едната от които е вдъхновена от пърформанс от 1965 г. на Йоко Оно.