Най-новата суперяхта носи името Mako. Дизайнът й е вдъхновен от мако - най-бързият вид акула в света, способен да развива скорост от 74 км в час.
Корабът с дължина 120 метра, проектиран да „пробива вълните“, е „вдъхновен от елегантността на акулата мако“, разкриват дизайнерите.
Колко бързо може да се движи - с между 40 възела (74 км в час) и 50 възела (80 км в час).
Плавателният съд – обявен за „изследователска яхта“, е дело на дизайнерската група State of Craft, базирана в Лондон и Отава, Канада.
В рамките на удивителния цялостен дизайн хващаща окото характеристика е хеликоптерната площадка на предната палуба, която може да се прибере под нея, за да функционира като гараж за летящи машини.
Предната палуба е дом на плувен басейн, който предлага „невероятни гледки, простиращи се през цялата яхта“.
В „сърцето“ на яхтата е Студиото - „изпълнено със светлина пространство с двойна височина с непрекъсната гледка“. Дизайнерите отбелязват: „Това щедро и удобно пространство предлага усещане за мащаб, ориентация, свобода и връзка със слънцето, морето и небето, което обикновено се губи при големите яхти.“
Слизайки на долната палуба, ще откриете рулевата рубка в носа на кораба, както и „просторни и гъвкави помещения за настаняване на гости и екипаж“, които се състоят от шест апартамента за гости. Главният апартамент, междувременно, заема цялата горна палуба на суперяхтата.
Над горната палуба е Павилионът - стая, защитена от плъзгащи се паравани, която може да се използва като „обсерватория, панорамен салон, фитнес студио или място за съзерцателна йога“.
За да се насладят на гледка към морето, пътниците могат да се отправят към задната палуба, където има „потънала“ зона за сядане, която предлага 270-градусова гледка. Лодки могат да влязат директно в корпуса и да акостират във вътрешността през вратата на гаража на кърмата.
Плажният клуб може да се похвали с изключително широка платформа, на която пътниците могат да се наслаждават на водни спортове.
Суперяхтата – обявена за „удобен дом, пространство за забавление и платформа за приключения“, може да бъде модифицирана, за да се превърне в „кораб за търговски експедиции“, отбелязват дизайнерите, цитирани от Daily Mail.
Проектиран да има нулев въглероден отпечатък, корабът използва система за задвижване, включваща резервоари за водород, горивни клетки (клетки, произвеждащи електрически ток от химическа реакция) и електрически двигатели, комбинирани със система от батерии и слънчеви панели.
Коментирайки необичайния дизайн, основателят на State of Craft Даниел Голдбърг казва: „Исках корпусът и надстройката, вътрешните и външните пространства да бъдат силно интегрирани в общ обем с непрекъсната повърхност. Това сливане на форма и функция отличава концепцията и дава информация за всички аспекти на дизайна от самото начало.“
Mako в момента е концепция и цената му предстои да бъде уточнена. Това е първият опит на State of Craft в морския дизайн - групата е работила преди това върху жилищни проекти и частни домове, като нейното портфолио включва апартаментите в The Shard в Лондон.
Източник: profit.bg