Компанията Мета, собственик на фейсбук и инстаграм, вече стартира платени абонаменти за европейските потребители на двете социални мрежи.За момента платените планове ще са само за абонати, които не желаят да виждат реклами, като цената за България започва от 24,99 лева на месец. Потребителите у нас вече получават съобщенията след последните актуализации на приложението.
Компанията заяви, че по този начин ще спази последните европейските разпоредби като политиката за поверителност на данните и въвеждане на опцията за абонамент в Европейския съюз, Исландия, Лихтенщайн, Норвегия и Швейцария.
От първите дни на ноември потребителите в цяла Европа могат да изберат дали да продължат да използват фейсбук или инстаграм безплатно с реклами, или да се абонират, за да спрат да виждат такива.
Освен това, от компанията съобщават, че от 1 март 2024 г. за допълнителни акаунти ще се прилага допълнителна такса от 6 евро на месец за уеб версията и 8 евро на месец за мобилен достъп.
В изявление на 30 октомври компанията Meтa увери, че се е ангажирала да запази информацията на потребителите си защитена, но вярват в “поддържан от реклами интернет”, който предоставя на потребителите персонализирани продукти и услуги, като същевременно позволява на малките предприятия да достигнат до потенциални клиенти.
“Ние уважаваме духа и целта на тези развиващи се европейски разпоредби и се ангажираме да ги спазваме”, заявиха от Meтa.
През 2022 г. фейсбук генерира близо 114 милиарда щатски долара приходи от реклама. Очаква се тази цифра да нарасне допълнително и да надхвърли 127 милиарда щатски долара до 2027 г. Социалната платформа е отговорна за приблизително 19 процента от глобалните рекламни приходи.
Очаква се приходите от реклами, генерирани през „инстаграм стори” да се увеличат допълнително, достигайки над 20 милиарда долара за 2023 година.