Трудно е човек да повярва, че толкова скоро, след като придоби контролния пакет акции в производителя на роботи Boston Dynamics, Hyundai вече е успяла да „кръстоса” кола и робот. Но да, компанията току-що представи автомобила TIGER (Transforming Intelligent Ground Excursion Robot) – способен да се движи на четири крака.
На този етап колата е напълно автономна и няма места за водач и пътници. Според разработчика, такъв транспорт ще бъде полезен за достъп до отдалечени места в изследователски мисии, доставка на храна и лекарства по време на природни бедствия или други извънредни ситуации.
Всъщност TIGER не е първият опит на Hyundai да направи ходеща кола. Още на CES 2019 фирмата представи концепция за подобно возило, която беше наречена Elevate.
TIGER предшества придобиването на Boston Dynamics. Моделът е разработен от New Horizons Studio на Hyundai Motor Group, която се намира в САЩ, в партньорство с фирмата за софтуер за проектиране Autodesk и консултанти по индустриален дизайн от Sundberg-Ferar.
„Въз основа на модулната архитектура, платформата TIGER включва сложна система от крака и колела, както и редица сензори за дистанционно управление. TIGER може да бъде свързан и с безпилотни летателни апарати, които могат да придружават TIGER до труднодостъпни места”, заяви представител на Hyundai, цитиран от technews.bg.
Със „сгънати крака” TIGER се движи като всеки друг автомобил на колела. Ала когато колата заседне или трябва да потегли по трудно проходим терен, краката тръгват.
Всеки от краката има шест точки на съчленяване между колелото и шасито, чийто многопосочен дизайн позволява да се върти и да се движи с еднаква лекота във всяка посока – напред, назад или странично. Заедно с двигателите на колелата, между четирите крака на „тигъра” има общо 28 двигателя и 28 датчика за положение.
Hyundai вярва, че технологията, залегнала в основата на този автомобил, е подходяща за използване дори в междупланетна мисия. Освен, че се движи по повърхността, машината може да се изкачва по стени и да прекрачва пропасти, разтваряйки краката си на широчина 4,57 м.
Въпреки че TIGER е само концептуален модел, корейският производител очаква, че „този клас автомобили бързо ще придобие популярност през следващите години”.
Още от категорията
Какво се крие зад възхода и абсолютния рекорд на биткойн?