Meta е изправена пред нов предложен колективен иск, който я обвинява в проследяване и събиране на лични данни на потребители на iPhone, въпреки функциите и политиките, създадени от Apple, които имат за цел да спрат същия тип проследяване.
През август беше разкрито, че с приложенията Facebook и Instagram, Meta може да проследява всички натискания на клавиши на потребителя, въвеждане на клавиатура и други, когато използва браузъра в приложението. Когато потребител щракне върху връзка в Instagram, например, Meta може да наблюдава неговите взаимодействия, селекции на текст и дори въвеждане на текст, като пароли и данни за лична кредитна карта в този уебсайт.
Тази практика за проследяване на потребители е пряко нарушение на политиката на Apple за прозрачност на проследяването на приложения (ATT), която изисква приложенията да искат съгласието на потребителите, преди да ги проследят в приложения и уебсайтове, собственост на други компании.
Заведено в сряда във федералния съд на Сан Франциско, ново дело обвинява Meta в това нарушение, както съобщава Bloomberg Law. Предложеният колективен иск обвинява Meta в нарушаване на ATT рамката на Apple и щатските и федералните закони чрез събиране на потребителски данни без съгласието на потребителя в своите приложения за Facebook и Instagram.
В повечето приложения на iPhone разработчиците използват Safari на Apple, за да отварят връзки в своите приложения. Meta обаче разработи персонализиран браузър в приложението, базиран на рамката WebKit на Apple за Instagram и Facebook. Браузърът на Meta позволява да инжектира проследяващ JavaScript код, наречен „Meta Pixel“ във всички показани връзки и уебсайтове.
Делото обвинява Meta, че използва браузъра в приложението във Facebook и Instagram като начин за заобикаляне на правилата, наложени от Apple, за предотвратяване на нежелано проследяване на потребители. „Това позволява на Meta да прихваща, наблюдава и записва взаимодействията и комуникациите на своите потребители с трети страни, предоставяйки данни на Meta, които тя агрегира, анализира и използва, за да увеличи приходите си от реклама“, се казва в делото.
От въвеждането си през юни 2021 г. Meta се противопоставяше на политиката на ATT на Apple, твърдейки, че ще навреди на малкия бизнес, който разчита на персонализирани реклами.
Meta дори публикува в реклама във вестник на цяла страница, че Apple вреди на способността на малкия бизнес да се развива, тъй като ако потребителите се откажат от проследяване, е по-малко вероятно да видят реклами, персонализирани и препоръчани за тях. ATT рамката на Apple оказа влияние върху бизнеса на Meta, тъй като се очаква да загуби 10 милиарда долара приходи само тази година.
Говорител на Meta предостави на MacRumors следното изявление:
"Тези обвинения са неоснователни и ние ще се защитим енергично. Създадохме нашия браузър в приложението, за да зачитаме избора на поверителност на потребителите, включително как данните могат да се използват за реклами".
Още от категорията
Кои са най-популярните пароли по света за 2024 година?