родажбите на музикални CD-та в САЩ за 2021 г. се увеличиха за първи път от почти две десетилетия според данни, публикувани от Асоциацията на звукозаписната индустрия на Америка (RIAA). Продажбите нараснаха от 31.6 милиона през 2020 г. до 46.6 милиона през 2021 г., а приходите от носителя нараснаха от 483.2 милиона долара на 584.2 милиона долара. Данните на RIAA потвърждават подобен доклад от MRC Data, публикуван по-рано тази година, пише hicomm.bg

Въпреки че продажбите на компактдискове все още са далеч от своя пик от 2000 г. – когато почти милиард CD албума са били доставени в САЩ, – увеличението е друг ключов елемент от възраждането на физическата музика. Продажбите на плочи непрекъснато нарастват вече повече от десетилетие и половина и достигнаха 39.7 милиона бройки в САЩ през 2021 г., донасяйки 1 милиард долара приходи.

Комбинацията означава, че физическите медии като цяло преживяха първото си увеличение на продажбите от 1996 г. насам, но стриймингът остава цар в бранша. Платените абонаменти съставляват 57.2% от приходите, измерени от RIAA през 2021 г. на 8.6 милиарда долара, докато поддържаните от реклами стрийминг услуги донесоха 1.8 милиарда долара. Междувременно продажбите на CD и винил албуми, взети заедно, съставляват по-малко от 11 процента от приходите.

Ще е много интересно да видим дали това възраждане на компактдисковете конкретно ще продължи, докато светът излиза от две години карантина поради пандемия. CD-тата са чудесни за слушане на музика у дома, но не сме виждали някой да носи наоколо тромав преносим CD плейър от години. И докато плочата предлага различен звук в сравнение с дигиталната музика, компактдисковете съдържат цифрова музика, която по същество е идентична с това, което се предлага от музикални услуги без загуби от Apple и Amazon (макар че - най-важното - не и от Spotify).

От друга страна, компактдисковете все още предлагат нещо, за което чисто цифровите услуги могат само да мечтаят: приятен физически обект, пълен с обложка на албуми и истинско чувство за собственост. Освен това има го и усещането, че повече от парите ви отиват директно за артист, а не за стотинките, предлагани на песен от стрийминг корпорациите.