
Най-голямата социална мрежа Facebook анонсира, че класическата му визия отива в миналото. През пролетта на 2020, мегакомпанията на Марк Зъкърбърг пусна официално новия дизайн на социалната мрежа, който бе обявен като опростена и по-сетивна версия на социалната мрежа. Новият облик дава възможност и за избор на тъмна гама, освен класическото бяло със синьо.
През изминалите месеци потребителите имаха право да превключват между класическия и новия дизайн на Facebook, ала тази сутрин стана ясно, че от септември изборът ще е невъзможен. Съобщението сюрпризира ранобудните в социалната мрежа.
"Класическият Facebook си отива скоро. Ние направихме подобрения в новия Facebook.com и сме развълнувани всички да видят и изпробват новия облик. Преди да направим класическия Facebook недостъпен през септември, се надяваме да ни уведомите как можем да продължим да правим Facebook по-добър за всички", се казва в съобщението на гиганта.
В кратък текст са изведени и акцентите в новата визия. За по-добро изживяване Facebook предлага по-изчистен външен вид с по-голям текст, така че търсенето да става по-лесно. Подчертано преимущество е и по-пъргавото действие на мрежата - по-бързо зареждане на съдържанието. Не на последно място е изтъкнат новия тъмен режим, който бива рекламиран като почивка за очите.
В историята на Facebook досега имаше четири големи редизайна. Най-новият, FB5, вече известен като „Нов Facebook“ или новият дизайн, който завинаги ще измести класическия, може би е най-драматичен и мащабен от всички тях. Това е пълна промяна в начина, по който Facebook изглежда и работи на десктоп и мобилни устройства.
За да ви помогнем да се ориентирате към промяната, ето какво да очаквате. Актуализацията на интерфейса ще постави по-голям акцент върху категориите "Групи" и "Събития" - две от най-сериозните причини хората да посещават Facebook ежедневно. Това впоследствие означава също, че News Feed ще бъде представен много по-малко в „Новия Facebook“. Т.н. поток от информация ще продължи да съществува, ала в него ще бъдат по-застъпени съобщения от групи - промяна, която социалната мрежа плавно въведе през последните години.
Ще има възможност за нови връзки между групите и функциите на Facebook, които се използва масово като Marketplace или Facebook Watch. Ще има и нови възможности при създаването на събития, както и за конкретни общности, като Chat for Gaming Group, както и подобрения на взаимодействието за Facebook Live и тези, които го използват за целите на покупката и продажбата.
И уебсайтът за настолни компютри, и мобилното приложение автоматично ще получат актуализацията през септември, и вече няма да можете да сменяте версията. Почти всички потребители вече имат възможност да използват новата версия.
Още от категорията
Виж всички
SpaceX изстреля космическия кораб Dragon за снабдяване на МКС

Дания разреши използването на изкуствен интелект на матурите
