Facebook са една от най-обсъжданите теми в технологичния свят през последните седмици, като акцента е начина, по който се съхраняват личните ни данни.
Марк Зукърбърг дори бе подложен на публично изслушване пред Конгреса в САЩ, за да успокои потребителите, които се притесняват за поверителността на личната си информация. Шефът на Facebook също така намекна, че за в бъдеще можем да станем свидетели на платена версия на социалната мрежа, пише digital.bg.
Замисляли ли сте се каква сума бихте платили, за да не виждате реклами в своя профил?
Toзи любопитен въпрос вълнува и ТеchCrunch, които изчислиха, че сумата за месечен абонамент към платената версия на Facebook, би струвал между $11 и $14. За да може подобен бизнес модел да бъде успешен е необходимо неговата стойност да е обвързана и да компенсира рекламните приходи на Facebook, които спечелиха $19.9 млрд. от 239 млн. потребителя през 2017г.
Изчисленията показват, че компанията би могла да си позволи да поиска годишен абонамент от порядъка на $168, за да спре напълно рекламите в профилите ни.
Трябва да уточним също, че социалната мрежа печели повече в определени държави, а също, че не всички профили носят еднакви приходи. Фактор, който допълнително би затруднил изчислението на месечната такса за абонамент към платената версия на Facebook.
Премиум профилите ще разполагат с достъп до повече функции и инструменти за контрол на данните, които споделят с най-голямата социална мрежа в интернет.
Времето ще покаже дали този бизнес модел може да сложи край на критиките към Facebook.