Фейсбук стартира пилотно нова опция за своите потребители, която дава възможност да основете платена група. За да станете член последовател на групата, ще трябва да заплащате между 4.99 to 29.99 долара.
Услугата дава възможност на администраторите на групи, които представят ексклузивно съдържание, полезно за своите последователи, да наложат цена за това. Опцията е пълна аналогия на традиционния абонамент за списание, влог, онлайн телевизия, дигитални курсове и т.н.
"Знаем, че администраторите инвестират своето време и енергия, за да поддържат своите групи, а някои ни споделиха, че биха искали да разполагат с инструменти, които да им помогнат да продължат да инвестират в своята общност и да предлагат повече на членовете си", пишат в новинарския си блог от компанията и изтъкват именно това като основен мотив да дадат вариант за монетизиране на труда на администраторите.
Facebook не допуска реклами в групите и засега компанията няма да намали приходите от абонаменти, които администраторите изберат да въведат. Платеното съдържание няма да засегне всички групи, а ще се инициира само по желание на самите администратори, като те могат да оставят основната си група безплатна и да организират платена, в която да публикуват специално лимитирано съдържание.
"Чуваме от администраторите на групи, че търсят начини да печелят пари, за да може да задълбочат ангажираността си с членовете на групите и да продължат да поддържат своите общности. Групите за абонаменти се внедряват в съответствие с опита, който натрупахме в кампанията по подпомагане на създателите на видеоклипове по-рано тази година, и е част от цялостния ни подход за подпомагане на авторите, като да подкрепяме финансово работата им", посочват още от Фейсбук.
Всеизвестен факт е, че фейсбук разчита на "безплатна услуга" за потребителите, а генерира своите приходи чрез реклама - банер реклама, спонсориране и друг тип елементи, важни за цялостните маркетингови стратегии на почти всички бизнеси по света. Продажбата на данни на потребителите обаче предизвика огромния скандал с Cambridge Analytica, който създаде проблеми с правосъдието на Закърбърг.