Facebook действително не изключва възможността един ден да предложи платен абонамент. Това е тема, за която има слухове от години, а в последно време се споменава и от лидерите на компанията. Сега и главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг потвърди интереса на компанията в тази посока, съобщава онлайн изданието Engadget, цитирано от Вести.бг.
"Обмисляли сме множество различни методи за монетизация, включително абонаменти и винаги ще продължаваме да разглеждаме всички варианти", коментира Сандбърг по време на конферентен разговор с журналисти и инвеститори по повод последните финансови резултати на компанията.
По-рано този месец и Марк Зукърбърг обяви, че Facebook действително разглежда варианта за платена версия на Facebook. Зукърбърг направи този намек по време на изслушването си в американския Конгрес заради скандала с Cambridge Analytica.
За сега и Зукърбърг и Сандбърг казват, че платената версия е просто потенциална опция и не се планира да се прилага в близко бъдеще. Никой от двамата не е давал подробности какво повече може да предлага подобна услуга, която да мотивира достатъчен брой потребители да я изберат пред безплатната версия.
Повишената активност на ръководството на Facebook в търсенето на алтернативно финансиране изглежда съвсем логична. След скандала с Cambridge Analytica усилено се заговори за нуждата от ограничаване на използването на потребителски данни за онлайн реклами, както и регулации. Значително се понижи и доверието към онлайн рекламите. Затова със сигурност не само Facebook активно разглежда потенциални алтернативни източници на приходи.