Любопитен списък с мобилни приложения, които събират най-много данни за потребителите, бе споделен в мрежата. Наред с други неща са изброени и тези програми, които събират най-малко количество данни.
Facebook, Instagram и Messenger – все притежание на една и съща компания – са рекордьори в събирането на лични данни на потребителите. На другия край на спектъра са Cisco Webex Meetings, сензационната аудио социална мрежа Clubhouse и почти изчезналото приложение за обмен на съобщения Dust.
Като част от проучването е установено, че социалните медии и приложенията за доставка на храна най-много „лапат“ лични потребителски данни. Те са последвани от програмите за онлайн пазаруване, запознанства и плащания. Този списък включва и програмите за резервация на самолетни билети.
Проучването е дело на pCloud и идва почти едновременно с новината, че преобладаващата част от хората не искат личните им данни да бъдат събирани „за щяло и нещяло“, отбелязва technews.bg.
За хората, които търсят повече лична неприкосновеност по време на сърфиране в интернет, четене на е-поща и стрийминг на видео, специалистите препоръчват избягването на търсачката, станала синоним на „търсене в интернет“. Chrome поглъща много лични данни, Gmail също, а YouTube е направо ненадминат в това отношение.
Вместо това специалистите препоръчват Brave или Firefox Focus и платени услуги за е-поща като Spike, а за видео-стрийминг – Popcornflix или Kanopy. Сред приложенията за финансови услуги най-лаком за лични данни е PayPal, сочи още списъкът.
Още от категорията
Какво се крие зад възхода и абсолютния рекорд на биткойн?