Twitter винаги ще остане безплатен за „обикновените потребители", но за правителствените и търговските потребители може да се наложи да плащат „леки такси", за да останат в платформата на социалната медия, заяви бъдещият собственик на компанията Илон Мъск в своя профил в мрежата във вторник.
Мъск, чиято оферта за закупуване на Twitter Inc. за 44 млрд. долара и свалянето на компанията от борсата, беше приета от борда на Twitter миналата седмица, представи на банкери идеята за нови бизнес модели за услугата по време на разговорите миналия месец, за да осигури финансиране за сделката. Понастоящем социалната мрежа реализира по-голямата част от приходите си от реклама, предава Bloomberg.
Наскоро компанията се опита да разшири дейността си в други области, включително абонаменти, въпреки че тази бизнес линия все още е много малка. Ръководителите на Twitter обсъждаха различни абонаментни продукти в продължение на години, преди през миналото лято компанията да представи своята месечна абонаментна услуга за 2,99 долара, наречена Twitter Blue.
Но Twitter Blue е насочена към най-преданите потребители на услугата, а не към бизнес или правителствени акаунти, въпреки че някои аспекти на услугата Twitter Blue - като възможността за публикуване на по-дълги видеоклипове - могат да се харесат предимно на търговските акаунти. Twitter вече продава други продукти, предназначени за търговски потребители, включително достъп до Twitter API за фирми, които се интересуват от маркетинг или анализ на марки.
Мъск е казал на потенциални инвеститори, че може да върне Twitter на борсата три години след закупуването му, съобщи Wall Street Journal по-рано във вторник, позовавайки се на хора, запознати с въпроса.
Мъск, главен изпълнителен директор на Tesla Inc., разговаря с инвеститори, като например компании за частни капитали, които биха могли да помогнат за намаляване на сумата от 21 млрд. долара, която той планира да вложи за финансирането на сделката. Останалата част от парите ще дойде от заеми. Една от фирмите, които обмислят участие, е Apollo Global Management Inc., съобщи The Wall Street Journal.
Фирмите за частен капитал често свалят компании от борсата с цел да ги поправят извън светлината на прожекторите и след това да ги направят отново публични в рамките на около пет години. Сигналът на Мъск, че планира да направи нещо подобно, може да помогне да се уверят потенциалните инвеститори, че той ще работи бързо за подобряване на бизнес операциите и рентабилността на Twitter.
Досега той не е разкрил много подробности за точните си планове за компанията, освен че иска тя да бъде по-малко цензурна в модерирането на съдържанието. В един момент той заяви, че не го интересува дали ще спечели пари от сделката. Мъск обаче има дълга история на неспазване на сроковете и целите си в компанията за електрически автомобили Tesla.
Въпреки че е най-богатият човек в света, събирането на средства за сключване на сделката не е никак лесно. След като успя да го направи, очакваната съпротива от страна на Twitter отслабна и двете страни бързо се съгласиха на сделка при първоначалната му офертна цена от 54,20 долара за акция.