Facebook добавя допълнителни етикети към страниците в социалната мрежа, които се появяват в новинарските емисии на потребителите, за да намали объркването относно техния произход. Тези етикети ще включват „официален източник“ /“public official”/, „фен страница“ /“fan page”/ и „сатирична страница“ /“Satire Page”/. Надписът се появява в бледи сиво под името на страницата. Компанията казва, че вече е започнала да тества внедряването на тези опция в различни райони по света и постепенно ще ги добавя към все повече страници.
Facebook не дава обяснение защо добавя тези етикети, но идентифицирането на т.н. "сатира" изглежда особено важно. Бърз поглед върху четенията и достиганията на публикациите, публикувани от известни сатирични сайтове като The Onion или The Babylon Bee, показва, че много хора, които консумират това съдържание, го възприемат за новина, т.е. за истински факти и истории. В такъв контекст тези публикации са по същество вид дезинформация или т.н. "фейкнюс", дори създателите им да не са възнамерявали това. Дори известни личности като бившия президент Доналд Тръмп са обърквали тези художествени истории с истински репортажи.
Това не е първият опит на социалната мрежа да направи контекста на публикациите в News Feed по-ясен и да наложи разграничение на съдържанието. През юни миналата година той започна да етикетира медии, които са „изцяло или частично под редакционния контрол на своето правителство“. Такива страници се нуждаят от етикети, твърди Facebook, защото „те съчетават влиянието на медийна организация със стратегическата подкрепа на държавата и ние вярваме, че хората трябва да знаят дали новините, които четат, идват от публикация, която може да е под влиянието на правителство. "
Още от категорията
Какво се крие зад възхода и абсолютния рекорд на биткойн?