Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг обяви, че социалната мрежа ще изчака поне до 2023 г. преди да започне да прибира дял от приходите на създателите на съдържание, които използват сайта за дистрибуция на своята работа или за промотиране на събития.

По-специално компанията няма да прибира дял от приходи, генерирани от платени онлайн събития, абонаменти на фенове, баджове и предстоящите независими новинарски продукти на Facebook, разкри Зукърбърг в публикация в социалната мрежа.

Изпълнителният директор използва публикацията и за нападка към Apple, която днес дава старт на годишната си конференция за разработчици WWDC, предава CNBC и Investor.

“Когато въведем комисиона върху приходите, тя ще е под 30-те процента, които Apple и други прибират“, написа Зукърбърг, визирайки дела, който Apple прибира от всички продукти, продавани през приложенията, които потребителите свалят от App Store.

„Освен това пускаме нов интерфейс за плащания, така че създатели на съдържание да виждат как таксите на различните компании влияят върху печалбата им“, допълва той.

Публикацията на Зукърбърг е поредната нападка в рамките на отдавна продължаващата битка между Facebook и Apple, която достигна нов пик по-рано тази пролет, когато Apple обяви нови правила за поверителност, които могат да засегнат рекламния бизнес на Facebook. Това може да се случи, тъй като става все по-трудно да се насочват персонализирани реклами и да се следи тяхното представяне.

Като цяло Facebook и други разработчици на приложения критикуват строгия контрол на Apple над App Store, докато компанията на Тим Кук се изказа срещу компаниите, чиито бизнес модели разчитат на проследяването на потребителската активност, за да продават подходящи реклами.